Nové druhy produktové reklamy zefektivní propagaci na Facebooku
Pokud jste dosud chtěli na Facebooku propagovat více produktů, museli jste pro to použít také více reklam. To už teď nebude třeba díky novým typům produktových reklam, které Facebook právě zavádí. Kromě multi-produktové reklamy přichází s možností cíleně propagovat jednotlivé výrobky přímo, z jediného katalogu, bez nutnosti vytváření mnoha individuálních reklam.
Firmy, které inzerují na Facebooku, mají důvod se radovat. Nyní budou moci vložit až pět obrázků do jediné reklamy. Otevírá se jim tak možnost demonstrovat šíři svého portfolia, v rámci sekvence odvyprávět krátký příběh či poukázat na jednotlivé detaily výrobku. Facebook přislibuje úspěch multi-produktové reklamy pomocí jednoduché rovnice – více obrázků znamená více důvodů k rozkliknutí odkazu.
Dalším zaváděným nástrojem je dynamická produktová reklama. Postačí, když nahrajete na Facebook svůj katalog výrobků s informacemi o nich, a sociální síť už provede zbytek za vás. Najde toho správného zákazníka (ať už stávajícího nebo potenciálního) a nabídne mu konkrétní výrobek, který by ho mohl zajímat. Pokud například uživatel nedávno navštívil vaše webové stránky a zajímal se tu o některý produkt, obdrží na Facebooku relevantní reklamu z vašeho katalogu. Ocení to především provozovatelé e-shopů s velkou návštěvností a pestrou nabídkou produktů a služeb.
Pro Facebook jde o další úspěch ve vývoji internetové reklamy, kde konkuruje především Googlu. Ten již od roku 2013 poskytuje podobnou službu Google Shopping Ads, inzerci obohacenou fotografiemi produktů, která je i díky vizuálnímu obohacení značně efektivní.
Oba typy produktové reklamy by měly firmám inzerujícím na Facebooku usnadnit práci, ušetřit peníze a přinést lepší výsledky. „Použili jsme multi-produktovou reklamu, abychom vyprávěli příběh našeho výrobku. Výsledkem byla třetinová platba za kliknutí a větší množství potenciálních zákazníků, kteří zamířili na naše webové stránky,“ nechal se slyšet zástupce firmy Jewelscent, která již dostala možnost tento nástroj vyzkoušet.
Facebook nyní uvádí tuto funkci nejprve jen pro část inzerentů, rozšíření mezi ostatní slibuje během příštích týdnů.