Ježíšova marketingová porada

19. 2. 2015 | Petr Michl
Mezi Židy ve věku 25-35 let je velmi vysoké povědomí o Ježíšovi, ale i o sub-brandech, jakými jsou mesiáš, Kristus a syn Boží. Neudělalo se to ale samo.

Víte, která kniha je historicky nejprodávanější? Bible! Ježíš jako postava má pak rozhodně nejvyšší hodnotu své osobní značky. Primární cílová skupina říkající si křesťané si s ní spojuje i po dvou tisících letech vyloženě pozitivní sentiment. Někteří k němu chovají tu největší důvěru a označují ho za svého vykupitele. Takovouto pověst si ale samozřejmě nevybudoval Ježíš sám. Jak to bylo, vysvětluje montrealská produkční agentura 1one Production ve svém videu.

V něm se ocitáme někde okolo roku 30 n. l. na poradě Ježíše a jeho marketingového týmu. Jak značí obrázek výše, stunty" s přeměnou vody ve víno, uzdravením slepého a nakrmení davů rybami výrazně zvýšily povědomí o Ježíšovi. Mezi Židy ve věku 25-35 let je velmi vysoké povědomí o hlavní značce, ale i o sub-brandech, jakými jsou mesiáš, Kristus a syn Boží. Pro posunutí o úroveň výš to chce ale ještě jeden pořádný kousek. Mohlo by jím být chození po vodě. Kdo to zařídí? Přece produkční z 1one Production. Kdyby chtěli, postarají se i o zmrtvýchvstání. Fakt!

Z již popsaného je zřejmé, že jde o self-promo. Ne před tak dávnou dobou by se to nazývalo spíše kacířstvím a před pár se lety by tvůrce videa možná čekalo očistné upálení. V dnešní době to ovšem alespoň s legrací spojenou s křesťanstvím funguje skvěle (proroka Mohameda je lepší z fórků vynechat - pozn. red.). Je ovšem otázkou, jestli by to stejně hladce jako v Kanadě prošlo i v USA. Kanada je de facto kulturní odnoži Británie, kde herezi bez výčitek začali prošlapávat cestu už v roce 1969 pánové z Monty Python. Agentura Mother ostatně zveřejnila  tento týden video oslavující, že Ježíš přijel do Londýna a začne využívat jejích služeb. V tomto chvástajícím souboji vyhrává nicméně jasně kanadská 1one Production. Za zmínku ovšem stojí i letitá reklama belgické pobočky McCann Erickson. Ta tvrdí, že Ježíš chtěl jako své logo kruh, to oni mu poradili kříž.


Zdroj: AOTW

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: