Nové logo Burberry jde po jednoduchosti
Tradiční britská módní značka Burberry má štěstí. Většina lidí si nemusí vybavit její logo, ale spojitost této značky s trenčkotem v pískové barvě a s šálou s ikonickým károvaným vzorem je hluboce uložena v kolektivní paměti lidí, co se zajímají o módu. Přesto i logo občas potřebuji změnu, Burberry ho mění po téměř dvou dekádách.
Úkolu se zhostil britský designer Peter Saville známý například pro obaly desek kapel Joy Division či New Order a mimo jiné také pro loňský redesign loga značky Calvin Klein. Stejně jako u něj se zbavil patek: písmo nového loga je bezpatkové a ve verzálkách.
Srovnejte to s předchozím logem a zjistíte, že (pravděpodobně) vstříc západu slunce odjel typický jezdec na koni a písmo ztratilo svou zdobnost, z které byly cítit britská historie a tradice značky, stejně jako její prémiovost.
Mimochodem změna z roku 1999 byla mnohem subtilnější, šlo při ní především o odstranění písmena S z názvu (z Burberrys na Burberry). Tak radikální řez, jako je ten současný, si pochopitelně v sociálních médiích vysloužil i velkou míru negace. Za velmi černý humor se dá označit tweet vyzývající k oslavě nového loga pálením oblečení. Šlo pochopitelně o narážku na oblečení a parfémy v hodnotě 28 milionů liber, které nedávno vedení módní ikony raději nechalo spálit, než aby se prodávalo pod cenou.
Mezi konstruktivními výčitkami převažuje především ta, že jde jen o podvolení se aktuálnímu trendu a značka se stane zaměnitelnou. Lze přitom potvrdit, že loga jiných módních domů na této vlně minimalismu už jedou. Podívejte se na loga Saint Laurent nebo Calvin Klein, které bylo upraveno právě Savillem.
Žádné stížnosti se nicméně neobjevují na vzor odkazující na otce zakladatele Thomase Burberryho. Nový monogram značky byl vytvořen díky pečlivosti kreativního ředitele Riccarda Tisciho, který objevil podpis Burberryho uložený hluboko ve firemních archivech. Jeho podoba má v sobě eleganci a zároveň krejčovský vtip, když jsou písmena B protkaná písmeny T. Jeho použití například na podšívkách kabátů a sak se přímo nabízí.
Značka Burberry odhalila konverzaci mezi Tiscim a Savillem prozrazující, že Saville byl osloven na konci března s tím, že práce by měla být hotová do 4 týdnů. Sám přitom na takový úkol chtěl 4 měsíce, nakonec bylo ale vše finalizováno skutečně v dubnu. Každý list čtěte po mailech odspodu nahoru.
Myslíte, že mají v Burberry chystat dříví na podpal, nebo se nové logo povedlo?
Zdroje: Burberry, BrandChannel, Design Boom