Nové možnosti, jak se propojit se zákazníky: Chatujte v Google Maps nebo přímo ve vyhledávači
- Jak zlepšit efektivitu prodeje?
- Jak komunikovat se zákazníky?
- Jak vycházet vstříc klientům?
- Jak zpracovat funkční strategii?
Při hledání podniků pomocí Google Maps nebo vyhledávače často chceme vědět víc než jen otevírací dobu nebo adresu. Má restaurace v okolí domácí knedlíky, na které máte chuť? Nabízí kavárna něco veganského? Je u restaurace kryté parkování nebo dětský koutek? Všechny tyto otázky by měla pomoci rychle zodpovědět nová funkcionalita v Google Maps a vyhledávači, která pomůže podniku spojit se se zákazníkem a rychle zodpovědět jeho otázky.
Všem ověřeným firemním profilům v rámci Google Maps a Google Search nabízí nově možnost zapojit se do jednoduchého chatu se zákazníkem, který vám napíše přímo ze stránky ve vyhledávači nebo z mapy. Nemusí tak dlouze hledat odpověď na specifickou otázku, která ho trápí, ale zeptá se vás rovnou, bez hledání.
Už dříve Google v souvislosti z turbulentní dobou pandemie umožnil podnikům aktualizovat informace, které nabízí vyhledávač nebo mapa o vašem podniku. V rámci služby Google My Bussines je nyní možné jednoduše přidat update vaší upravené otevírací doby, úpravu nabídky služeb nebo nové telefonní číslo. Nyní jde však ještě dál a nabízí instantní chatovací platformu přímo v rámci stránky.
Majitelé firemních profilů mohou novou funkcionalitu zapnout ve svém profilu a na zprávy zákazníků mohou okamžitě reagovat v kartě Aktualizace v Google Maps. V tomto rozhraní uvidí i zprávy zaslané skrze vyhledávač, případně je možné si zprávy provázat z aplikací třetí strany, pokud takovou používáte. Uživatelé, po zapnutí této funkcionality, uvidí u vaší firmy tlačítko Zpráva, skrze které vás mohou kontaktovat. Product Managern Googlu, Aditya Tendulkar, k novince říká:
„Stále více lidí se snaží získat aktuální informace o podnicích ještě předtím, než vůbec vyrazí z domu a proto jsme zaznamenali i nárůst zpráv, kterými se lidé snaží podniky kontaktovat.”
Novinka se promítne také do Google Analytics, kde nově uvidíte metriky toho, jak často vás lidé skrze mapu nebo vyhledávač chtěli kontaktovat a jaký způsob pro kontakt zvolili. Uvidíte podrobný rozpis hovorů nebo zpráv iniciovaných právě skrze platformy Google nebo seznam nejčastějších vyhledávacích dotazů, které zákazníci v souvislosti s vaší firmou hledají.