Nový Google+ zeštíhluje a bere si příklad z Pinterestu a Redditu
Google odhalil asi největší úpravu své sociální sítě Google+ od jejího uvedení v roce 2011. Nová podoba se zaměřuje především na prvky, které mají uživatelé nejvíce v oblibě – Komunity (Communities) a Sbírky (Collections).
Již dříve Google od své sociální sítě oddělil Fotografie a Hangouts, což se ukázalo jako velmi povedený tah. Vývoj tak pokračuje kompletním redesignem, který se zaměřil na ty části, které dobře fungují a jsou potřeba dostat ještě více do popředí. Komunity a Sbírky se proto budou v nové verzi vyskytovat na více prominentní pozici přímo v záložkách na hlavní ploše a ne hluboko v hlavní nabídce, kde byly dosud.
Google prozradil, že posledních pár měsíců strávil shromažďováním dat o uživatelských preferencích, které byly při tvorbě nového vzhledu brány v úvahu. Komunity, které fungují jako fóra pro diskuze o různých tématech, jsou velmi úspěšné. Pro portál Techcrunch řekl Product Director Googlu Luke Wroblewski, že se do Komunit denně připojí 1,2 milionu nových uživatelů . Do G+ byly zavedeny v roce 2012 a měly za úkol vyrušit potřebu po diskuzních skupinách. A povedlo se.
Sbírky, které pomáhají lidem i značkám organizovat příspěvky podle kategorií, byly představeny teprve v květnu, ale jejich růst je ještě rychlejší než u komunit. Mluvčí Googlu popsal novinky takto: „Ulehčili jsme přístup ke Komunitám a Sbírkám a obsah se teď v krásném novém prostředí lépe vyhledává. Celá sociální síť se teď rychleji nahrává a funguje bezproblémově na všech zařízeních od nejmenších telefonů po největší desktopová zařízení.“
Podle nedávné studie, kterou provedl Business Insider, má Google Plus celkem 2,2 miliardy registrovaných uživatelů, ale méně než z nich 10 % přidává nějaké příspěvky. Počet zaregistrovaných je tak ohromný hlavně z toho důvodu, že pod Google spadá také Android, Gmail nebo YouTube a všichni uživatelé těchto platforem mají automaticky vytvořený účet také na Google Plus.
Google si uvědomil, že se Google+ nestane velkým sociálním médiem, které bude soupeřit s Facebookem. V posledních měsících se dokonce několikrát spekulovalo o tom, že by mohl skončit zcela. Nový redesign ale naznačuje, že mu je vyslovena podpora. Rozvíjet by se měl ale primárně jen v těch oblastech, kde se mu daří.
Zdroje: Techcrunch, Business Insider