WebTop100 přináší Katalog nejlepších digitálních řešení roku 2015
Soutěž WebTop100 nabízí letos novinku v podobě online katalogu digitálních řešení roku. Ten přináší to nejlepší z českého digitálního marketingu, příběhy a byznys výsledky nejzajímavějších digitálních projektů roku 2015.„Ambicí WebTop100 je zviditelňovat ty nejlepší projekty, které každý rok vzniknou na poli digitálního marketingu. Chceme tím inspirovat, posouvat hranice a motivovat celý český trh. Katalog těch nejlepších řešení je proto logickým krokem, který tuto ambici naplňuje,“ vysvětluje vznik katalogu Luboš Plotěný, ředitel pořádající agentury Dobrý web.
Níže přinášíme tři ukázky z celkové třicítky projektů, které můžete v katalogu nalézt. ¨
AutoNaRok.cz
Zadavatelem webu AutoNaRok.cz byl jeden z největších českých prodejců aut AUTO JAROV s.r.o. a jeho tvůrcem pak společnost Sassy Group s.r.o. Tato webová prezentace se stala vítězem nejlepšího firemního webu v kategorii Auto-moto.
URL
Primární cíl/účel
Hlavním účelem webu je představit nabídku operativního leasingu. „Ideální varianta je, pokud zákazníci poptávají vozidla přímo z webu, máme však zpětnou vazbu, že web vytváří i povědomí o produktu a nemalé procento lidí chodí díky webu i do provozoven společnosti AUTO JAROV kde se jich již ujme prodejce a objednávku dokončují přímo tam," upřesňuje prodejce důležitou roli, kterou jeho online prezentace má.
Cílové skupiny
Cílovou skupinou pro projekt Operativní leasing AUTO JAROV je věková skupina 18-40 let. Důraz je kladen především na mladé lidi, kteří ještě nemají finanční možnost pořídit si vozidlo za hotové nebo na úvěr, nemají dostatečné příjmy a nemohou si vozidlo dovolit.
Upřesnění
Web je vytvořen tak, aby byl co nejjednodušší a obsahoval co nejmenší množství zbytečných prvků. I proto je zvolena doména auto, ač jsou v nabídce i operativní leasingy na 2 a 3 roky. Ten na 1 rok byl ovšem v nabídce jako první a je zároveň nejpopulárnější volbou. Web je v jiném grafickém stylu než domovský web společnosti AUTO JAROV. I když se jedná o jednu společnost tak záměr byl takový, aby nebylo z prvního dojmu poznat, že se jedná o produkt největšího prodejce vozidel v ČR. „Na domovském webu jsme velmi svázání grafickým stylem jednotlivých značek (VW, AUDI, SEAT, ŠKODA atd..) a musíme držet předepsaný vizuál. Na tomto webu, který má i své vlastní logo jsme si mohli graficky dělat cokoliv, a právě proto jsme zvolili černo-bílo-fialovou variantu. Jak je ale zřejmé z prodejních výsledků, tak pro zákazníky není důležité ihned na první dojem vidět, že za produktem stojí AUTO JAROV," uvádí prodejce.
Sledované KPI
Počet leadů/poptávek: 1,3 poptávky denně od spuštění webu
Počet návštěvníků: 78 návštěvníků denně
Podíl návštěv z mobilních zařízení: 27,43% (16,43% z mobilních telefonů, 11% z tabletů)
Pussywalk
Microsite Pussywalk.com není komerční prezentací, dá se spíše interpretovat jako jistá forma nesouhlasu s osobou nynějšího prezidenta Zemana. Vznikla v agentuře SYMBIO Digital a na WebTop100 obdržela 2. místo v kategorii Microsite.
URL
Primární cíl/účel
„Tentokrát jsme pracovali pro toho největšího klienta – obyvatele České republiky. A náš cíl? Mít v příštích volbách lepšího prezidenta. Proto jsme vytvořili fyzikálně nejpřesnější možný simulátor páně prezidentovy vratkosti. Nejlepší pro pochopení celé kampaně je podívat se na toto krátké video :-) " uvádí agentura Symbio.
Cílové skupiny
Obyvatelé ČR
Upřesnění
Hra je zdánlivě velice jednoduchá – pouze pomocí šipek na klávesnici dovést Mr. Z ke korunovačním klenotům. Avšak prezidentova "viróza" činí tento úkol poměrně nesnadným. Hra se okamžitě po spuštění stala virálním hitem. Za první 3 týdny bylo odehráno (bez kampaňové podpory) 1 250 000 her, přičemž 150 000 hráčů došlo až do konce, do „propadliště dějin".
Sledované KPI
Počet odehraných her za první 3 týdny: 1 250 000
Počet fanoušků Pussywalk na FB za první 3 týdny: 6 700
Čas strávený na webu v součtu za za první 3 týdny: 5 let
Tullamore D.E.W. - Den otců
Kampaň Den otců realizovala pro společnost Rémy Cointreau agentura TL5 Digital. Odnesla si 1. místo v kategorii Nejefektivnější digitální řešení.
URL
Popis řešení a její kreativy
Kampaň ke Dni Otců s možností vytvořit pro někoho láhev s personalisovanou etiketou (se jménem obdarovaného). Byla vytvořena microsite, kde si člověk mohl zvolit text, který chtěl mít na etiketě napsaný a láhev - 10 yo Singl Malt nebo 12 yo Special Reserve. Po vyplnění formuláře jsme láhev i s personalisovanou etiketou odeslali příjemci jako dárek s věnováním.
Propagace stránky byla prováděna pouze prostřednictvím Facebook Ads a příspěvků na Facebook stránce. O kampani také informoval newsletter, který využíval kontakty z předchozích kampaní značky Tullamore D.E.W.
Cílové skupiny
Fanoušci Tullamore D.E.W. na Facebooku, lidé z velkých měst, věk 30-50 let
Primární cíl
Prodej lahví Tullamore D.E.W 10 yo Single Malt a 12 yo Special Reserve s osobní etiketou.
Upřesnění
K prodeji lahví byly použity pouze dva kanály. Facebookové reklamy a 1x newsletter, který byl odeslán v první fázy.
Investice do kampaně: 62 000 Kč
Obrat z prodaných lahví: 550 000 Kč
ROI: 887 %
Prodaných lahví bylo o 1000 % víc, než ve všech prodejnách v ČR jednoho z největších řetězců
Sledované KPI
Počet objednávek: 548 prodaných lahví za kampaň (klientem zadané KPI byl prodej 300 ks lahví)
Podívejte si na další oceněné projekty v online katalogu digitálních řešení roku 2015.