Obchod Harvey Nichols vytvořil ze záběrů zlodějů zábavnou kampaň
Krádeže v obchodech jsou údajně v Česku tak časté, že jsme v tomto ohledu světovou špičkou. Libovolný řetězec by ze zlodějin zachycených bezpečnostními kamerami mohl sestříhat klidně znepokojivý večerní film vypovídající o zlovolné lidské povaze. Britský retailový řetězec Harvey Nichols tyto záběry využil ovšem jinak - vytvořil z nich reklamu na věrnostní aplikaci.
Agentura Adam & Eve/DDB dělá pro Harvey Nichols dlouhodobě skvělou práci. Dokladem toho může být řada kreativních ocenění, včetně loňské Grand Prix z Cannes Lions za kampaň Sorry, I spent it on myself. Tentokrát byly podkladem pro její novou reklamu záběry z bezpečnostních kamer dokumentujících krádeže v daném obchodním řetězci. Že se z něčeho takového dá vytvořit jen odstrašující spot, který varuje před podobným chování scénáristickým uchopením tématu „zločin a trest“? S kreativním přístupem může i ten samý motiv vést k výsledku, který je doslova k popukání.
Obličeje zlodějů byly nahrazeny malovanými komiksovými tvářemi. Když se pak k záběru zlouna s lupičskou škraboškou mlsně se olizujícího, zatímco si dává do kapsy náhrdleník, přidá hudební podkres jak z grotesky, je udržet koutky úst v neutrální poloze téměř nadlidský úkol. A tento pocit trvá, i když je pak dohoněn ostrahou při úprku na ulici a v místnosti zadržení roní krokodýlí slzy. Komiksová úprava dokázala udělat ze smutných záběrů něco odlehčeného, co může zákazníky bavit. Nedokážeme si vzpomenout na tak humorný spot, který by vznikl z podobného materiálu. Možná bude navíc působit i odstrašujícím způsobem na různé zlodějíčky. Stát se hvězdou takovéto reklamy se totiž příliš nerovná splněnému hereckému snu.
Vše má navíc i svůj obchodní smysl. Poselstvím spotu je, že, pokud milujete věci zadarmo, nemusíte nutně krást. Stačí si stáhnout věrností aplikaci a být oddaným zákazníkem Harvey Nichols.