Obchodní potenciál “online nástěnky” Pinterest roste
Pinterest je internetová stránka, na které můžete organizovat a sdílet cokoliv na internetu najdete. Funguje již druhý rok na principech sociálních sítí. Namísto statusů ale hledáte na internetu zajímavé věci a to, co vás zaujme, zavěšujete na tematické nástěnky. Svým uživatelům tak Pinteres umožňuje sbírat vše, co je zaujalo a vytvářet kreativní kolekce a sdílet je s dalšími uživateli stránky. Lidé tak s Pinterest plánují svatby, či vybírají dekorace např. do nového obýváku. Užitek nepřináší jen svým uživatelům. Pinterest skýtá obrovský potenciál pro obchodníky.
V posledních měsících popularita Pinterest raketově vzrostla. Od září 2011 zaznamenala čtyřnásobný vzrůst návštěvnosti a jen za prosinec 2011 si provozovatel připsal 7,56 milionů unikátních návštěv. Nadpoloviční většinu přitom tvoří ženy, mezi současnými uživateli je jich 58%. I proto jsou zde nejpopulárnějšími tématy bytové dekorace, jídlo nebo svatební komponenty.
Na růst návštěvnosti v posledním čtvrtletí roku 2011 se podívejte v následujícím grafu:
Díky vzrůstající popularitě služby a širokému potenciálu pro maloobchodníky se hovoří o možnosti vytvořit z Pinterest velké nákupní centrum. Co se vám líbí si nejen "připíchnete" na nástěnku, ale budete si moci danou věc rovnou koupit. Sociální sítě tak dostávají další rozměr, kromě simulace společenského styku se mohou stát i obrovským virtuálním nákupním centrem.
A co vy? Šli byste s kamarády raději nakupovat do klasického nebo on-line nákupního centra?
Zdroje: www.mashable.com, www.techcrunch.com