Old Spice se cítí ve své kůži s novým ambasadorem

29. 1. 2019 | Aneta Birnerová
Procter & Gamble vytahuje další muže z rukávu. Odboj proti toxickému mužství od Gillette nahrazuje humorné rozmazlování pravého drsňáka v podání Old Spice.

„Musíme si promluvit,“ nový ambasador Old Spice americký komik Deon Cole se objevuje na scéně v rámci čerstvé kampaně Muži mají také kůži (Men have skin, too). Za kampaní stojí dvorní reklamní agentura Old Spice, portlandská společnost Wieden+Kennedy. P&G vypustila premiérový spot Je to prázdný (Running on Empty) 20. ledna během fotbalového šampionátu NFL. Zbylé spoty plánuje poprvé odvysílat během února.

V úvodním spotu kampaně sekunduje Coleovi herečka ze seriálu The Underground, Gabrielle Dennis.  „Za slečinku” je ale ve skutečnosti právě Cole, zatímco Dennis vykazuje obvyklé mužské chování: popadne v koupelně první lahvičku po ruce a prostě ji použije. Tato hra obrácených rolí tak přináší úsměvné okamžiky a třeba i přiměje mužské pokolení, aby se zamyslelo nad tím, co na svou kůži ve sprše nanáší.  

Taková míra empatie může mimochodem vyhrát srdce žen, které kupují kosmetiku svým mužům (nejen partnerům, ale i synům a otcům) v nezanedbatelné míře. Pánové, pokud vám spot nepřijde nijak úžasný, zkuste ho schválně pustit svým partnerkám.

Recept se nemění, ambasadorem je stále alfasamec

Proč by se muži ve 21. století měli spokojit s jedinou lahvičkou v rohu vany a pastou na zuby, zatímco ženám patří zbytek koupelny? S Old Spice přichází nová éra, která rozděluje šampón a sprchový gel do dvou samostatných dávkovačů. Zároveň mužům představuje nové vůně svěží máty, nebo uklidňující levandule.

Přestože obě značky patří společnosti Procter & Gamble, Gillette a Old Spice se ve své marketingové komunikaci ubírají zcela odlišnými směry. Zatímco Gillette vsadila všechny břity na reklamu proměňující obraz mužství, Old Spice se drží svého kopyta a bere reklamu opět s humorem. Forma zůstává již léta stejná. Namakaný ambasador nás s sebou bere do světa mužů, možná si vzpomenete například na legendární kampaň Vůně muže (Smell like a Man, Man).

A tuto formu dodržují, dokonce i když hovoří k ženám jako k hlavní kupní síle, která kupuje Old Spice pro svého domestikovaného drsňáka.

S novou kampaní přichází také nový ambasador. Deon Cole bere práci pro Old Spice jako splněný sen, v tiskové zprávě prozrazuje: „Vyrůstal jsem na Old Spice, takže je to pro mě velký přidat si k celosvětově slavným mužům Old Spice. Mami, ČTEŠ TO?“

Deon Cole nastupuje na cestu Old Spice muže, kterou se před ním vydali již Terry Crews, Von Miller a Isaiah Mustafa (vůně muže). Herce a komika můžete znát například ze seriálů Black-ish (2014), Grown-ish (2018) nebo z některého z jeho stand-upů.

Old Spice a mužství

Po nesmlouvavé kampani, kterou rozjela značka Gillette se nelze nezeptat, jak se k tomuto tématu staví Old Spice. Deon Cole má v této věci jasno: „Old Spice promlouvá k muži, který nemá žádné svaly a povídá,‚Pojďme s ním uzavřít dohodu.'  (smích) Značka se zavázala k tomu, že bude pomáhat mladým týpkům učit se proplouvat mořem maskulinity a já doufám, že budu schopen dělat to samé prostřednictvím mé komiky – a této kampaně.“

Značka si zkrátka stojí za svými silnými muži a se smyslem pro humor sobě vlastním jim ukazuje cestu životem prostřednictvím svým kampaní i textu na obalu slibující upoceným mužům svěžest a sebevědomí.

Zdroje: Business wire,Variety.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: