Otázky na Facebooku budou vypadat lépe
Facebook testuje novou podobu Otázek – tedy funkcionality umožňující položit veřejnosti otázku s nabídkou variant odpovědí. Jedná se o jednoduché a účinným řešení, které si oblíbili obzvláště marketéři. Jeho nevýhodou je nevýrazná podoba, při níž je tmavý na bílém pomalu jen text. Zkoušené změny by měly pomoci právě s tímto, jsou totiž ve formě obrázků, na něž se dá kliknout.
Test zatím probíhá na dvou „domácích“ stránkách Known Issues on Facebook a Facebook Tips. Není známo, kdy a zdali vůbec bude tato vylepšená funkcionalita dostupná všem. Doufejme však, že brzo. Vypadá totiž výborně.
Když najedete na jednotlivé obrázky, zobrazí se vám možnosti odpovědí. Jedna varianta odpovědi se rovná jednomu obrázku, takže více odpovědí v nabídce bude pravděpodobně recept na větší nepřehlédnutelnost v news feedu. Po odkliknutí jedné z nich se pod obrázkem zobrazí, jak odpovídali ostatní. Důraz na vizuální zpracování je podtrhnutý tím, že uvidíte i náhledy profilových fotografií případných přátel, kteří se také stali respondenty. Daný přehled je totožný s tím, na co jsme dosud zvyklí. Vyzkoušet obě varianty si můžete zde: V1; V2.
Nový upravený formát otázek se připravuje i pro mobilní verzi Facebooku. Vypadá velmi podobně, jako u té dekstopové. Bonusem je, že uživatelé mohou odpovědět prostým dotykem prstu na příslušný obrázek
Testované ztvárnění otázek vypadá rozhodně atraktivně a mohlo by přidat na popularitě funkcionality. Facebook testuje také objevovaní Sonsored Stories i v news feedu ne-fanoušků stránek. Zajímavá anketa by mohla být jednou z efektivních metod, jak oslovit i je.
Zdroje: www.allfacebook.com, www.insidefacebook.com