Papež František na obálce časopisu Rolling Stone
Papež František se stává pop kulturním fenoménem. Nyní už není jen jeho svatost, patří do zástupu lidí, kteří se objevili na obálce kultovního časopisu Rolling Stone. Tedy na místo, kde se objevují takřka výlučně hudební a filmové hvězdy. Cover aktuálního čísla zdobí nejvyšší hodnostář katolické církve v bílém hábitu s titulkem: "Pope Francis. The times they are a-changin'." Samotný článek je pak jeho obsáhlým profilem o rozsahu 7 700 slov.
Autor článku Mark Binelli v něm píše: „Papež František dokázal za méně než rok od jeho uvedení do funkce mnoho proto, aby se oddělil od minulých papežů a byl znám jako papež lidí." František děsí své bodyguardy třeba tím, že je schopný napít se čaje z hrníčku podaného někým z davu při návštěvě Brazílie. Zároveň si dokáže udělat legraci sám ze sebe, dává najevo svou skromnost v kontrastu s chováním církevních hodnostářů minulosti a podobně na rozdíl od nich ani neodsuzuje příkře homosexualitu či potraty.
Lásce médií vůči nové hlavě katolické církve jsme se už věnovali v článku Nejlepší PR kampaň poslední dekády: Nástup papeže Františka. V něm jeho počínání komentuje Josef Bouška: „Jen za půl roku se dokázal stát starý konzervativní jezuita majákem naděje pro moderní i tradiční katolíky. Daří se mu dokonce z papežské funkce dělat něco trendy. Stojí za tím velký kus práce. Zdaleka zde totiž nemluvíme o bezkonfliktní organizaci typu Armáda spásy či Lékaři bez hranic, u které každý spatřuje její smysl, ale o velice kritizované instituci, která je vše, jen ne trendy."
Z papeže Františka se stal symbol změny. To, že se vůdce zkostnatělé instituce stal miláčkem davů a může se objevit na obálce, kterou v minulosti prodávala třeba tvář "antikrista" Marilyna Mansona či Trenta Reznora, kteří staví svou image právě na poměrně radikálním odsudku církve, je nikoliv malý PR zázrak.