'Pitomej' Diesel vytvořil kolekci z nenávistných komentářů
Kampaň: Ha(u)te Couture
Společnost: Diesel
Reklamní agentura: Publicis Italia
Soutěž: Golden Drum
Cena: Grand Prix (Digital and Mobile)
Z letošního ročníku Golden Drum konající se v druhé polovině října ve slovinském Portoroži si Grand Prix z kategorie Digital and Mobil odnesla módní legenda, značka Diesel, která promítla nenávistné online komentáře do produktového designu v rámci boje proti kyberšikaně.
Americká herečka Bella Thorne se nebála na prsou nosit ty nejdrsnější urážky z internetu. Foto: Diesel
Kampaň Ha(u)te Couture vznikla na základě reakce na nenávistné komentáře na sociálních sítích společnosti Diesel. Místo toho, aby se značka utápěla ve vlastním žalu a komentáře smazala, rozhodla se rozvířit online vody a vypálit kyberagresorům rybník.
V reakci na urážlivé chování uživatelů vytvořila módní značka novou kolekci a reálné nenávistné komentáře ze sociálních sítí natiskla na své oblečení. Stejnou výzvu předala také vybraným kontroverzním celebritám a nakonec tuto možnost nabídla i svým zákazníkům prostřednictvím organizovaných workshopů v kamenných obchodech.
Také herečka Lindsay Lohan přijala výzvu a oblékla si svoje virtuální trápení.
.@lindsaylohan has no trouble showing off her fave hate comments. The more hate you wear, the less you care. #DieselHateCouture pic.twitter.com/Yl56ISHQ1p
Aby přece jen tato kampaň nevyzněla pouze jako ploché gesto a příležitost rozšířit si slovník sprostých slov, rozhodl se Diesel také darovat část výtěžku z kolekce organizaci Only The Brave Foundation na podporu celosvětových programů proti kyberšikaně. Diesel pak v rámci soutěže Golden Drum kampaň uvádí následovně:
„Všichni jsme někdy byli oběťmi trolů, kyberšikanátorů a online hejtrů. Ale když online nenávist odhalíte s potřebnou dávkou ironie, všechna bolest zmizí. Veřejně vystavená nenávist ztratí schopnost ubližovat. A přesně to je naším cílem: Přeměnit nejnovější kolekci na nástroj, který si ukáže na každou nenávist a vysměje se jí do tváře.”