Popularita Instagramu mezi inzerenty stále roste. Investice do reklamy meziročně vzrostly o 177 %
Meziroční srovnání investic do online reklamy, které vypracovala společnost Merkle, ukazuje enormní nárůst popularity Instagramu. Srovnání s Facebookem a YouTube ale ukazuje, že má ještě co dohánět. Jeho potenciál (využití influencerů) je však obrovský, a další nárůst je tedy téměř jistý. Mimo jiné proto, že společně s ústupem desktopu roste objem investic do reklam cílených na mobilní zařízení.
Instagram vs. Facebook
Ve srovnání s druhým kvartálem roku 2017, vzrostly výdaje na reklamy na Instagramu o 177 %. Zatímco CPM (cena za 1000 zobrazení) klesla o 10 %, počet zobrazení vzrostl o 209 %.
Ve stejném období se Facebooku dařilo méně – CPM vzrostla o 70 % a počet zobrazení klesl o 17 %. Na vině je pravděpodobně změna algoritmu.
I přes obrovský růst tvoří investice do reklamy na Instagramu jen necelou čtvrtinu výdajů na reklamu na Facebooku (23 %). Podobné procento ve srovnání s „mateřskou“ sítí tvoří i počet zobrazení. V počtu prokliků reklamy na Instagramu za Facebookem již zaostávají výrazně, celkově je jich jen 9 % ve srovnání s celkovým množstvím reklamních prokliků na FB.
Podíl výdajů, počtu zobrazení a prokliků na Instagramu ve srovnání s Facebookem. Zdroj: Merkle, převzato od MarketingLand
Facebooku se daří
Meziroční srovnání ukázalo také růst CTR (míra prokliku, pozn. red.) v news feedu o 44 %. Reklamy v pravém sloupci (k dispozici jen na desktopu) zaznamenaly nárůst CTR „jen“ o 28 %.
Merkle se domnívá, že tento nárůst způsobila změna algoritmu v lednu 2018, která snížila počet nesponzorovaných příspěvků značek. Sponzorované (reklamní) příspěvky tak pravděpodobně „převzaly“ kliknutí, která by jinak připadla příspěvkům neplaceným.
Audience Network (i přes nárůst) stále tvoří zanedbatelné 1,5 % z investic do reklam na Facebooku.
Roste i podíl reklamy pro mobilní zařízení
Mobilní reklamy mají stále většinový podíl (82 %) ve výdajích na reklamy na Facebooku. Skoro všechny (92 %) prokliky z reklam na Facebooku byly právě z mobilních zařízení. Jejich podíl meziročně vzrostl o 13 %, a poprvé překonal hranici 90 %.
Podíl mobilních reklam na Facebooku (modře výdaje, oranžově prokliky). Zdroj: Merkle, převzato od MarketingLand
YouTube nezaostává
Přese všechny skandály s nevhodně umístěnou reklamou rostly i investice do reklamy na YouTube – dokonce o 189 % ve srovnání druhých čtvrtletí 2017 a 2018. Počet zobrazení vzrostl o 225 % a CPM klesla o 11 %. Skoro 80 % výdajů šlo do reklam na mobilních zařízeních.
Kam dál?
Influencer marketing je stále rozšířenější a Instagram mu vévodí. Oproti předchozímu roku se počet influencerů, kteří na této platformě realizují marketingové kampaně, zvýšil téměř o 90 %.