Poznat jednotlivá publika na Facebooku bude lehčí. S Facebook Audience Insights
Cílení konkrétního reklamního publika skrze Custom Audiences je pravděpodobně nejefektivnější možností, které nabízí reklamy na Facebooku. Nyní by mělo k navýšení používání tohoto nástroje přispět i spuštění Facebook Audience Insights, které mají napomoci většímu analytickému vhledu u konkrétních cílových skupin, především se zaměřením na demografická a behaviorální data. Špatnou zprávou je, že prozatím tento nástroj nabízí Facebook Ads Manager pouze uživatelům v USA. Globální spuštění se chystá, nebyl však k němu prozrazen konkrétní harmonogram.
Přesto není zbytečné podívat se na to, co nás snad brzy čeká. Facebook Audience Insights by měly nabídnout data k těmto publikům:
- Všichni na Facebooku
- Lidé spojeni s vaší FB stránkou či eventem
- Uložená publika
Jakmile je vybráno konkrétní publikum, uživatel ho může dále filtrovat skrze:
- Demografické informace
- Stránky, které (uživatelé v rámci vybraného publika) lajkují
Jak můžete vídět níže:
Cílit lze také dle:
- Lokace
- Jazyka
- Používání Facebooku
- Nákupní aktivity (historie)
Níže vidíte příklad vyhledávácího filtru "Buyers Of"
K dispozici jsou také informace o online nákupech:
Nástroj v mnohém připomíná Page Insights. Hlavní rozdíl je ovšem v možnosti vybrat si konkrétní publikum a skutečně ho podrobněji poznat. Nejhodnotnější je především to, že může jít i o publikum mimo zásobu vlastních fanoušků stránky. Dá se tak předpokládat, že se tento nástroj stane neocenitelným pomocníkem marketérů využívajících Custom Audiences. Doufejme tedy, že bude brzy zpřístupněn i mimo USA.
Zdroj: MarketingLand, Facebook for Business