Poznat jednotlivá publika na Facebooku bude lehčí. S Facebook Audience Insights

12. 5. 2014 | Petr Michl

Cílení konkrétního reklamního publika skrze Custom Audiences je pravděpodobně nejefektivnější možností, které nabízí reklamy na Facebooku. Nyní by mělo k navýšení používání tohoto nástroje přispět i spuštění Facebook Audience Insights, které mají napomoci většímu analytickému vhledu u konkrétních cílových skupin, především se zaměřením na demografická a behaviorální data. Špatnou zprávou je, že prozatím tento nástroj nabízí Facebook Ads Manager pouze uživatelům v USA. Globální spuštění se chystá, nebyl však k němu prozrazen konkrétní harmonogram.


Přesto není zbytečné podívat se na to, co nás snad brzy čeká. Facebook Audience Insights by měly nabídnout data k těmto publikům:

  • Všichni na Facebooku
  • Lidé spojeni s vaší FB stránkou či eventem
  • Uložená publika

Jakmile je vybráno konkrétní publikum, uživatel ho může dále filtrovat skrze:

  • Demografické informace
  • Stránky, které (uživatelé v rámci vybraného publika) lajkují

Jak můžete vídět níže:


Cílit lze také dle:

  • Lokace
  • Jazyka
  • Používání Facebooku
  • Nákupní aktivity (historie)

Níže vidíte příklad vyhledávácího filtru "Buyers Of"



K dispozici jsou také informace o online nákupech:

Nástroj v mnohém připomíná Page Insights. Hlavní rozdíl je ovšem v možnosti vybrat si konkrétní publikum a skutečně ho podrobněji poznat. Nejhodnotnější je především to, že může jít i o publikum mimo zásobu vlastních fanoušků stránky. Dá se tak předpokládat, že se tento nástroj stane neocenitelným pomocníkem marketérů využívajících Custom Audiences.  Doufejme tedy, že bude brzy zpřístupněn i mimo USA.

Zdroj: MarketingLand, Facebook for Business

Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: