PR stunt: Kosmetická značka Ordinary začala prodávat v New Yorku obyčejná vejce za obyčejné ceny

31. 3. 2025 | Petr Michl
Proč by měl výrobce kosmetiky prodávat vajíčka? Značka Ordinary se tímto krokem dostala do obrovského množství médií. Je to pro ni „akt kanadské rezistence“ i poukaz na její dlouhodobou cenovou politiku.

 

Ve Spojených státech je momentálně i kvůli stále probíhající vlně ptačí chřipky nedostatek vajec. Prodávají se i za 12 dolarů za tucet, tedy za dolar za vajíčko. Což je zhruba za čtyřnásobek, než za kolik kupoval autor tohoto textu před pár dny vajíčka ve velkém řetězci v Česku. Cena vajíček je v USA nicméně z pohledu spotřebitelů vysoká již dlouhé měsíce. Příslib snížení účtů za potraviny, včetně těch za vajíčka, byl jeden z úspěšných argumentů Donalda Trumpa během prezidentské kampaně. Razantní snížení se ovšem nedaří, naopak (v prosinci byl tucet vajíček v průměru za 4 dolary a 15 centů, pozn. red.). Omezenou úlevu alespoň pro Newyorčany přináší akce výrobce kosmetiky Ordinary.

Ten se rozhodl prodávat ve svých obchodech v New Yorku vejce v ceně 3 dolary a 37 centů. „Slyšeli jsme, že New York potřebuje vajíčka," napsala značka na své stránce na Instagramu.

Krabici s 12 vajíčky zdobí jen název The Ordinary Eggs („Obyčejná vajíčka“), malá upozornění na áčkovou kvalitu, bezklecový chov a cenovka s přípisem „The Ordinary Priced Eggs“ („Vejce s obyčejnou cenou“). To zcela odpovídá přístupu značky, která svůj extrémně strohý branding spojený s velkým názvem na bílých lahvičkách a obalech dává na odiv jako testament toho, že drží ceny kosmetiky na nízké hladině. Ve ztvárnění balení produktů jí stačí základ, který ovšem dle svých deklarací vyvažuje kvalitním obsahem. Zaměřuje se v kosmetice primárně na účinné látky a nepotřebuje utrácet za propracované obaly různých barevných škál. Prodejními hity značky jsou séra s kyselinou hyaluronovou a niacinamidem za méně než 10 dolarů.

A hitem byla i zmíněná vejce, ty ovšem Ordinary prodávala jen jeden víkend. Tento PR stunt vytvořený spolu s agenturou MSCHF nicméně dokázal vytyčené: vytěžit mediální pozornost zdarma zaměřením se na aspekt zcela mimo jejich podnikání, přesto přitom upozornit na dlouhodobý přístup značky samotné. A neuškodí jistě ani to, že pro značku z Kanady je to také subtilní pošťouchnutí do někdejšího spojence na jihu, který se dle činů a prohlášení aktuální americké vlády stává nepřítelem s imperiálními choutkami.

Zdroje: The Cut, Famous Campaigns, The Ordinary

 

Kam dál?

Právě popsaná kampaň je velkým gestem s ne zrovna omračujícím počtem balení vajec. The Ordinary v minulosti nicméně předvedla přímo na Temži v Londýně, že umí svou obyčejnost prodat i skutečně nezvyklým a velikášským způsobem.    


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: