Pracovní e-maily na dovolené nech koňovi, vyzývá islandská turistická agentura. Vyrobila jim na to obří klávesnici
Island je nádherná země. Natolik, že je neustále co obdivovat… dokonce, i když má den v létě přes 23 hodin. O to větší škoda je v takovém prostředí vyřizovat pracovní e-maily. Islandská národní turistická agentura Visit Iceland přišla s kampaní, která má potenciální návštěvníky země přesvědčit o tom, že na dovolené na „ostrově ohně a ledu“ budou moci skutečně vypnout.
Pracovní korespondenci za ně totiž vyřídí islandští koně, kteří byli vycvičeni k tomu, aby dokázali vycválat dostatečně odstrašující odpovědi na obří klávesnici.
Kampaň svou nabídku služby „OutHorse Your Email“uvozuje takto:
„Nic nezničí dovolenou tak jako e-mail od vašeho šéfa. Island má naštěstí řešení.“
„Nejenže jsou islandští koně ta nejkrásnější stvoření, ale ukázalo se, že mají také vynikající schopnosti obchodní komunikace."
Nápad vznikl na základě průzkumu, který zjistil, že nejméně 55 % pracovníků si na dovolené kontroluje e-maily. 60 % z nich dokonce uvedlo, že jejich šéfové od nich očekávají odpovědi.
Ředitelka Visit Iceland, Sigríður Dögg Guðmundsdóttir, pak uvedla:
„…Když návštěvníci cestují na Island, chceme, aby plně poznali vše, co naše země nabízí, od dechberoucího okolí po nekonečnou krajinu a přátelské tváře… Naše služba 'OutHorse Your Email' jim to umožní, zbaví je pocitu, že musí být stále na příjmu, a místo toho jim dovolí být přítomni po celou dobu jejich cesty."
Vzkazy od koňů jsou obvykle změtí písmen bez valného významu. Toto hodnocení je ovšem poněkud přísné. Právě až v okamžiku, kdy váš šéf uvidí, že nedokážete dát dohromady ani větu, vás nechá na dovolené na pokoji a bude doufat, že po návratu z ní z pro Island typické směsi lékořicové pálenky a sirných sopečných výparů vystřízlivíte.
Níže přidáváme „making of“ video z tvorby kampaně a klávesnice.
Icelandverse je reálný
Island je známý svými virálními marketingovými kampaněmi a kreativitu při lákání turistů prokázala Visit Iceland i loni na podzim krátce poté, co oznámila společnost Facebook změnu na Meta a s tím Mark Zuckerberg představil i naši nevyhnutelnou budoucnost v Metaverse. Kampaň na Island pak byla parodií na tento koncept virtuální reality. Video o délce 2 min a 24 sekund je určeno k „představení Icelandverse“ a vypráví ho fiktivní postava jménem Zack Mossbergsson.