Předpověď: Jaké budou globálních investice do reklamy v roce 2013

4. 10. 2012 | PeMi
Celosvětové výdaje do reklamy v roce 2013 porostou díky rozvojovým trhům a digitálním médiím o 4,6 %

Jaké budou budou globálních investice do reklamy v roce 2013? Dle predikce mediální agentury ZenithOptimedia aktuálně se zvýší o 4,6 %, celkově tak dosáhnou částky 525 mld. USD. Za růstem budou stát hlavně rozvojové trhy ve východní Evropě, Asii a Latinské Americe. V roce 2013 porostou stabilně také výdaje na reklamu v USA, a to o 3,6 %.

Pro letošní rok lze očekávat růst reklamních investic o 3,8 %, v roce 2013 o 4,6 %. Za růstem stojí hlavně velké rozvíjející se trhy – Čína, Brazílie a Rusko. Těžko předvídatelná je situace v eurozóně. Pokud se hospodářský vývoj nebude nadále rapidně zhoršovat a nedojde k jejímu rozpuštění, očekává se v příštím roce růst reklamních investic o 0,9 % oproti letošnímu roku, pro který je předpokládán pokles ve srovnání s minulým rokem o 3,1 %. Za letošní rok nepatrně porostou trhy v Německu a Rakousku, a to 1,1 %, resp. 1,3 %. Naopak velký pokles je předpovídán pro Řecko (- 33 %), Španělsko (- 12,2 %) a Portugalsko (- 13 %).

Internet nadále bude upevňovat svoji pozici. Reklama na internetu i nadále růst nejrychleji ze všech medií, pro rok 2013 je předpovídán růst o 15,1 % a finanční prostředky investované do reklamy na internetu přesáhnou 100 mld. USD. V roce 2011 tvořil podíl internetové reklamy 16 %, v roce 2014 by měl dosáhnout 21,4 %. Již nyní tvoří internet více než 25 % objemu finančních prostředků investovaných do reklamy v Dánsku, Norsku, Jižní Koreji, Švédsku a ve Velké Británii. „Reklama na internetu má již několik let vzrůstající tendenci také v České republice. V roce 2011 tvořily investice do internetu 17,9 %, pro letošní rok předpokládáme 20,6 % z celkového objemu reklamních investic,“ říká Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia Prague.

Letošní rok překročí investice do reklamy v televizi 40 %. Letní olympijské hry v Londýně, mistrovství Evropy ve fotbale a volby ve Spojených státech pomohou televizi, resp. investicím do reklamy v tomto médiu. Ty by za letošní rok měly tvořit 40,4 % z celkového objemu globálních reklamních investic.

 

Zdroje: ZenithOptimedia, www.sxc.hu
 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: