Příběh jedné whiskey - jak změnit průšvih na sociální síti na výhru?
Nejen fanoušci seriálů jako je Star Trek jsou schopni přimět vedení společnosti, aby se vydalo směrem, který chtějí oni. Už není třeba shánět podpisy na papírové petice, dnes stačí rozvířit vody na sociálních sítích. O tom se přesvědčil i výrobce whiskey Maker’s Mark. Po svém oznámení, že snižuje podíl alkoholu z 45 na 42 %, se rozpoutalo peklo.
Facebook a Twitter brzy zaplnily stížnosti. Nejen, že si lidé stěžovali na svých stránkách, ale negativitou zasypávali i jakýkoliv status firmy Maker’s Mark. Rozzlobenému spílání se nevyhnul ani valentýnský příspěvek.
To, že nápad ředit whiskey vodou nepřijmou zákazníci jen tak, došlo lidem u Maker’s Mark dle vlny reakcí vcelku brzy. Rodinné vedení firmy si to uvědomilo již po jednom dni od vydání prohlášení. A jelikož zněly námitky dost jednoznačně, rozhodla se společnost od svého záměru ustoupit.
K rozeslání této zprávy použila firma stejné kanály, na kterých ji jen pár dní předtm cupovali zákazníci na kousky. Přes Facebook a Twitter poslali vzkaz, který se začal šířit zhruba stejně rychle jako původní negativní zpráva. První dvě věty oficiální omluvy a prohlášení o nesnižování procent alkoholu ve whiskey Maker’s Mark “You spoke. We listened.” (Vy jste promluvili. My Vás vyslechli.) se staly samostatně žijícím fenoménem. Na Twitteru existují jako populární hashtag. A společnost dokonce některé tweety svých zákazníků retweetuje. Například ten, kde se zákazník vyznává z toho, že je firma lepší posluchač, než jeho manželka.
Omluvu Maker’ Mark na Facebooku sdílelo doposud přes 8 tisíc uživatelů, lajků nasbírala od neděle přes 27 600 a děkovných komentářů je pod sdělením přes 4 tisíce. Zákazníci tak v rekordním čase přešli od zrazených k vyslyšeným a respektovaným. Maker’s Mark tak zvládnul zažehnat katastrofu a ještě ji obrátil ve svůj vlastní prospěch.
Zdroje: www.businessinsider.com, www.facebook.com