Příliš výrazný obsah stránky ovlivňuje efektivitu reklamy
Viditelnost zobrazené reklamy se stala pro online reklamu jednou z důležitých metrik. Dle komentáře Philippa Piepera pro Advertising Age ale nelze na online reklamy nahlížet pouze z tohoto hlediska. Reklama totiž může být na viditelné pozici, ale je třeba se také zamyslet nad tím, jak bude vypadat na stránce celkově. Protože je klidně možné, že se ztratí ve vizuální změti. Viditelnost by tedy měla být uvažována s ohledem na schopnost reklamy upoutat pozornost.
Některé stránky jsou plné různých blikajících bannerů, odkazů a videí. Proto se na nich reklama snadno ztratí a i když je ve statistikách počítána jako zobrazená, nemusí to znamenat, že jsme si jí všimli.
Pieper doporučuje vyžadovat data týkající se kvality stránky, která ukáží zadavatelům reklamy, jak bude jejich reklamní sdělení v rámci stránky vypadat (tedy jestli bude dobře vyčnívat).
Na obrázku si můžete prohlédnout, jak rušivé okolí může snížit dopad reklamy. V prostředí na obrázku A je efektivita reklam celkově o 43 % nižší než v prostředí na obrázku B.
Některé pozice reklam na stránce mohou zaznamenávat lepší reakce uživatelů internetu. Více na ni klikají či jinak interagují. To je výhodné jak pro ty, co prodávají reklamní prostor, tak i pro ty, co o něj mají zájem. Tento reklamní prostor se dá prodat za vyšší cenu, ale také slibuje vyšší efektivitu.
Z příkladu je patrné, že je větší množství obrázků na stránce v podstatě pro reklamní sdělení škodlivé. Pro některé stránky, které pracují s layoutem založeným na obrázcích, to představuje komplikace. Ale řešení existuje - například zakomponovat marketingové sdělení přímo do obrázkového obsahu.
Zdroj: www.adage.com