Případová studie: Jak environmentální a turistická kampaň zachránila přírodní bohatství ostrova Palau
Cestovní ruch je životní energií pro nespočet komunit a národů po celém světě, ale stačí málo a může se stát také zdánlivě nezastavitelnou destruktivní silou. Na krásném ostrově Palau v Pacifiku byli turisté odpovědní za celou škálu environmentálních problémů: od ničení korálů po znečišťování pláží a pytlačení chráněných druhů živočichů.
Místní vláda se spolu s občany rozhodla vytvořit jedinečnou kampaň a pustit se do záchrany jejich přírodního bohatství.
Kampaň s názvem Palau Pledge, kterou vytvořili ve spolupráci s australskou agenturou Host/Havas sklízí úspěchy na polích světových kreativních soutěží.
Z Mezinárodního festivalu Cannes Lions si loni odnesla hlavní ceny za kategorii Titanium a Sustainable Development Goals Lions. Dvě hlavní ceny získala také na Clio Awards, a to v kategorii Direct a Innovation.
Palau navštíví ročně zhruba 150 tisíc cestovatelů, kteří chtějí objevovat krásy tohoto ostrova. V porovnání se zhruba 20 tisíci místních obyvatel, kteří si přírody kolem váží, se jedná o obrovské číslo.
Poté, co se v posledních letech počet turistů zvýšil, došlo také ke zvýšení míry znečištění pláží, úbytku korálů či chráněných druhů. Turisté často Palau zanechávali v horším stavu, než ve kterém ho přijeli navštívit.
Jelikož cestovní ruch představuje pro Palau i finanční příjmy, občané a místní vláda tak stáli před důležitou otázkou: Je možné uvítat turisty a současně chránit naše přírodní bohatství?
Odpovědí je kampaň s názvem Palau Pledge, vytvořená ve spolupráci s australskou reklamní agenturou Host/Havas. Jádrem celé kampaně je zavázání se k ochraně životního prostředí prostřednictvím podepsání slibu přímo v pasech cestovatelů.
Slib pro Palau
Jak tedy celá kampaň probíhala? Palau Pledge je jedinečná ve svém širokém záběru od měnící se politiky pro návštěvy ostrova až po vytváření marketingových a propagačních prvků. Aby se zajistilo, že projekt nebude jen zanedbatelnou PR iniciativou, stát také posilnil hlášení o ničivém chování.
Všechna úsilí jsou spojena slibem, který se nachází na razítku, které dostanete do pasu při vstupu do země. Každý cestující musí slib před vstupem podepsat a zavázat se tak k ochraně životního prostředí Palau.
Součástí celé kampaně je také krátký film, který je cestujícím na Palau prezentován v letadlech. Jedná se o menší přípravu na slib, který je čeká po příletu. Tento krátký film je povinný pro každého kdo cestuje na Palau. Kampaň také doplňuje webová stránka, letáčky, které se vkládají do pasu po podepsání slibu a informační cedule rozmístěné po ostrově.
Kampaň se setkala s obrovským dosahem a získala několik světových ocenění
Loni získala Palau Pledge hned několik ocenění v rámci Mezinárodního festivalu kreativity Cannes Lions. První ocenění v kategorii Titanium a druhé za kategorii Sustainable Development Goals Lions.
Kampaň sklízela úspěchy také na poli sociálních sítí a setkala se s velkými ohlasy od velkých médií. Díky světovým deníkům jako například The Guardian, The Washington Post a mnoha dalším byl dosah obrovský, během 4 týdnu se o kampani dozvědělo přes 1.7 milion lidí.
Environmentální tématika je poslední dobou stále diskutovanější tématem i na poli marketingu a kampaně jako je tato dokazují, že jdou dělat i jedinečným a unikátním způsobem, který opravdu může pomoci zlepšit stav životního prostředí na ostrově.
Zdroje: adweek.com, adage.com, palaupledge.com