Přístroje Samsung navyšují podíl na mobilní návštěvnosti v regionu CEE
Samsung a Apple jsou největšími konkurenty na trhu mobilních přístrojů. Obvykle posuzujeme, jak se těmto značkám daří, podle vývoje jejich obratu. Mnohem méně dostupná jsou ale data lokální. Společnost Gemius zkoumala, jak si dva jmenovaní konkurenti vedou při srovnání velikosti jejich podílu mobilních přístupů na internet v regionu střední a východní Evropy (region CEE).
Výsledky studie ukazují, že na všech analyzovaných trzích zaznamenal Samsung výrazný nárůst mobilní návštěvnosti. V Litvě, Bělorusku a Srbsku již nyní generuje korejská značka nejvíce mobilních zobrazení webových stránek (kolem 40 %), na dalších trzích se jeho vítězství nad značkou Apple očekává. V České republice se počet zobrazení stránek generovaných mobilními zařízeními od značky Samsung zvýšil v průběhu posledních dvanácti měsíců o 5 procentních bodů a nyní generuje téměř 29 % všech mobilních zobrazení stránek. Nicméně z mobilních zařízení společnosti Apple pochází stále nejvíce mobilních zobrazení stránek, podíl v tuto chvíli činí 35 %. Apple vede také na dalších trzích, například v Estonsku, Lotyšsku či Chorvatsku, ale podíl značky postupně klesá.
„Data z regionu střední a východní Evropy odráží globální trend prodeje smartphonů. Zařízení se systémem Android získávají stále větší podíl na trhu a posilují svoji pozici oproti těm se systémem iOS, jejichž popularita je v posledních letech stabilní. V boji značek vede Samsung, za kterým následuje Apple", komentuje Lauris Lietavietis, odborník společnosti Gemius v oblasti online. Podle Lietavietise mají levnější řešení střední třídy značky Samsung vysoký prodejní potenciál a významný vliv na podíl korejského výrobce na trhu mobilních technologií: „V blízké budoucnosti můžeme očekávat, že i dodavatelé smartphonů nižší cenové kategorie, které jsou založené na systému Android, zvýší svůj podíl na trhu", dodává Lauris Lietavietis.
Zdroj: Data pochází z nástroje gemiusTraffic: www.rankings.cz.