I muži působí v reklamě jako sex symboly
Nejen ženy jsou v reklamách zobrazovány jako objekty. Došlo už i na muže. Pro ty, kterým to naposledy uniklo, nový Marlboro man dneška je Zesty Guy. Pobíhá jen v zástěře, často bez trička kolem sporáku, vaří, ochutnává a prodává u toho i nějaké omáčky. Jeho úspěch asi vyprovokoval řadu dalších značek, které se rozhodly vyměnit polonahé krásky a přepracované maminky za sexy chlápky.
Většina z nich to dělá s humorem. Pamatujete na fešáka od Old Spice s instrukcemi, kam se máte právě dívat? Zesty Guy má zase problém udržet na sobě košili. Jeho představitel je nyní dost vyhledávaný a k podobným kouskům se ho rozhodly využít i jiné společnosti.
Sauza Tequila od společnosti Beam pomocí odhaleného hrudníku Andersona Davise zvýšila svoje tržby na celém světě o 5 %. Takové cílení na ženy se jim vyplatilo. I když ani jejich předchozí reklama nebyla v odlišném duchu.
Jsou i firmy, které si z nového slibného trendu dělají troch větší legraci. Nebojí se to přiznat ani v textu reklamy. Podívejte se na reklamu na svalnatého krasavce, tedy na osvěžovač vzduchu vlastně, od společnosti Henkel.
Trend to ale není až tak nový. Dietní Cola už v něm nějakou dobu pokračuje. První reklamu s pěkným chlápkem vydala společnost už na začátku 90. let a letos se rozhodla k úspěšnému formátu opět vrátit.
Podobně to vidí i Dr. Pepper.
Po nekonečné záplavě odhalených žen, nebo alespoň jejich částí, je pár odhalených mužských svalů příjemnou změnou a firmy se ani tolik nebojí obvinění ze sexismu. I když proti reklamě na dresinky Zesty se zvedla vlna nelibosti u matek (One Million Mom). Jedinou reakcí na jejich protesty byla nová série videí.
Ne všechny reklamy s muži v rolích sexuálních symbolů jsou ale udělány vkusně nebo s vtipnou nadsázkou. S nahotou se musí umět zacházet, protože hranice mezi vkusem a nevkusem je tenká. Posuďte sami, jak moc se vám líbí tato reklama na záclony-design.cz
zdroj obrázku http://zenskaprava.cz/sexisticke-prasatecko/2013/
Zdroj: www.adweek.com