Propojení videa a tisku jinak - třeba i s vestavěným LCD panelem
Co se týče reklamy v tištěných médiích, snaží se marketéři ze všech sil. Jen v letošním roce se i u nás několikrát objevily reklamy přes celou titulní stranu, metalický obal Hospodářských novin s reklamou na Volkswagen brzy následovaly speciální titulky Mladé fronty Dnes, Lidových novin a Metra pro nábytkový gigant IKEA. Mezi další reklamní prostředky pro tiskovou reklamu patří i QR kódy, které odkrývají čtenářům prémiový obsah, poskytují jim přístup ke speciálním slevám, vedou je na internetové stránky společnosti, nebo jim přehrají i video.
Ale jak jinak než přes QR kód dostat na stránky novin a časopisů video? Když žijete ve světě Harryho Pottera, tak asi snadno. Toto kouzlo nabízí maketérům i společnost Americhimp. Už se pomalu blíží i k našim hranicím. Přes Ameriku, Rusko a Španělsko se nyní tisková video reklama dostala i do Británie.
V říjnovém vydání časopisu Marie Claire pro Velkou Británii bude mezi klasickými reklamami i jedno video. V časopise bude jednoduše na jedné straně tenká LCD obrazovka zhruba o velikosti displeje iPhonu. Při otevření na stránce s reklamou se automaticky spustí. Technologie od společnosti Americhip umožňuje nahrát video dlouhé až 45 minut, ale v britské Marie Claire bude spot na Dolce & Gabbana dlouhý jen 45 sekund.
Také QR kódy už patří k známým reklamním prvkům a obchodníci se předhánějí v tom, kdo z nich nabídne originálnější pojetí. Nápad na QR kód, který lze oskenovat jen kolem poledne, protože jen tehdy je díky hře stínů kód viditelný, pochází z Koreje. Obchod Emart nabízel přes tyto kódy snažil se nalákat zákazníky k nákupu v dobu, kdy měl prázdno. Také pivovar Guinness využil QR trendu s nápadem. QR kód aktivoval jejich produkt. Umístili ho totiž na sklenice, kde byl skenovatelný pouze tehdy, když byla sklenice plná jejich temně zabarveného nápoje.
Které netradiční pojetí tradiční reklamy zaujalo v poslední době vás?
Zdroje: www.mashable.com, www.adweek.com