Radegast vypráví 50 let příběhů značky v knize
- Jakou strategii zvolit pro vaši značku?
- Jak vyhodnocovat efektivitu PR?
- Jak dosáhnout nejlepších výsledků?
- Jak prosazovat obsah do médií?
Víte, že správně hořké pivo Radegast vzniklo díky menší lsti? Víte, že na Pustevnách stojí kopie sochy boha Radegasta díky nošovickému pivovaru? Víte, že Radegastem se zapíjel slavný hokejový triumf v Naganu? Tyto a mnoho dalších příběhů z dávné i nedávné historie přináší kniha mapující pět desítek let hořkého piva Radegast. Publikaci s více než 300 fotografiemi, ilustracemi a obrázky si nošovický pivovar nadělil k 50. výročí od uvaření první várky piva.
Knihu s názvem „50 let pivovaru Radegast v Nošovicích“ pokřtili Ivo Kaňák, ředitel pivovaru Radegast a Petr Kwaczek, sládek pivovaru Radegast, symbolicky na varně pojmenované po prvním sládkovi Jaromíru Franzlovi, který na počátku příběhu „správně hořkého piva“ projevil obrovskou odvahu, protože ve své době uvařil pivo s nezvyklou hořkou chutí, čelil tlaku okolí i kritiků, ale stál si za svým a měl úspěch.
„Pivovar Radegast byl od svých počátků průkopníkem moderního pivovarnictví, které ale vždy stálo na základech naší tradiční pivní kultury a odkazu prvního sládka Jaromíra Franzla vařit v nošovickém pivovaru správně hořké pivo,“ říká ředitel pivovaru Radegast Ivo Kaňák a dodává: „Kořeny piva Radegast a nošovického pivovaru jsou s místním regionem hluboce propojeny. Život je tady u nás někdy hořký a vždycky k němu patřilo hořké pivo. Věřím, že na něj budeme moci být všichni hrdí dalších 50 let.“
Otec piva Radegast Jaromír Franzl byl prvním sládkem nošovického pivovaru od roku 1970 do roku 1979. A jaká byla ta „menší lest“, která stále za vznikem hořkého piva Radegast? Náročný úkol určit chuť nového piva dostal právě Jaromír Franzl, který uvařil Radegast jako výrazně hořké pivo, čímž se nošovický pivovar odlišoval od většiny tehdejších pivovarů, které vařily piva nasládlé chuti. Aby si chuť obhájil, připravil k otestování dva vzorky, z nichž jeden byl hořký a druhý byl ještě sladší než v té době běžně vyráběná piva. Je jasné, jaké pivo se nakonec dostalo do hospod a restaurací. Zákazníci si postupně na hořké pivo zvykli a Radegast si brzy vybudoval trvalou přízeň konzumentů.
„Na takovou výzvu se neříká ne.“ Takto kdysi vzpomínal na rozjezd nošovického pivovaru jeho první ředitel Václav Petras, který výroční publikaci uzavřel následujícím přáním: „Přeji Radegastu do dalších let, aby se mu podařilo udržet kvalitu.“ Václav Petras, který je rovněž válečným veteránem a nositelem mnoha vyznamenání, byl v roce 2013 uveden do Síně slávy českého pivovarnictví a sladařství.
Publikace připravená speciálně k 50. výročí uvaření první várky v pivovaru Radegast vyšla v nákladu 1500 výtisků a je k dostání v Návštěvnickém centru pivovaru nebo na jeho e-shopu. Autorem knihy je František Švábenický, který je rovněž kurátorem chystané výstavy „50 let pivovaru Radegast v Nošovicích“. Výstava se otevře veřejnosti během prázdnin současně s otevřením nové pobočky Národního zemědělského muzea v Ostravě.
„Současně s vydáním knihy jsme pro všechny fanoušky piva Radegast připravili k „padesátce“ originální kolekci oblečení a doplňků, sadu tácků pod pivo nebo plechové cedule, které se inspirovaly motivy z historie reklam a komunikace značky Radegast,“ říká Marek Grabovský, manažer značky Radegast.
Vybrané hořké příběhy z knihy
|
Tip redakce
Jak se buduje značka pivovaru? Poslechněte si náš Marketing Journal Podcast, v kterém jsme si povídali s Markem Grabovským, senior brand manager piva Radegast.
Mluvili jsme nejen o současné kampani zaměřené na boj se suchem, ale také o podstatě značky, jejímu spojení s hokejem a o tom, jak ovládnout své ego a držet nastavený kurz u brandu, který se z něj už přes dekádu nevychýlil ani o píď. Otevřete si vychlazený ležák a zmáčkněte play.