Rasová diverzita u náplastí. Johnson & Johnson chystá novou řadu s barevností tmavších odstínů pleti

16. 6. 2020 | Petr Michl
Mnoho brandů deklaruje, že #BlackLivesMatter. Značka Band-Aid společnosti Johnson & Johnson to dokazuje produktovou inovací, její nové náplasti budou mít šanci ztratit se i na tmavých odstínech kůže.


Zdroj: Band-Aid, repro Marketing Journal

Současná situace v USA volá potom, aby značky daly vědět, na jaké straně barikády stojí. A podporu hnutí Black Lives Matter vyjadřují doslova zástupy brandů. Jenomže něco jiného je něco deklarovat na sociální síti a něco jiného je „ozvat se s produktem“. Přesně o to, se nyní snaží společnost Johnson & Johnson.

Její značka Band-Aid přislíbila ve svém příspěvku na Instagramu novou řadu náplastí, které nabídnou širší barevnou škálu než „průměrná bílá tělová“. Konkrétně napsala:  

„Slyšíme vás. Vidíme vás. Nasloucháme vám. Jsme solidární s našimi černými kolegy, spolupracovníky komunitou v boji proti rasismu, násilí a nespravedlnosti. Jsme odhodláni přijít s činy, které budou znamenat pro černou komunitu uchopitelnou změnu. Chystáme se spustit (produktovou) řadu náplastí ve světlých, středních a temných odstínů hnědé a černé kůže, které oslavují krásu rozličných barev kůže.“

Zobrazit příspěvek na Instagramu

We hear you. We see you. We’re listening to you.⁣ ⁣ We stand in solidarity with our Black colleagues, collaborators and community in the fight against racism, violence and injustice. We are committed to taking actions to create tangible change for the Black community.⁣ ⁣ We are committed to launching a range of bandages in light, medium and deep shades of Brown and Black skin tones that embrace the beauty of diverse skin. We are dedicated to inclusivity and providing the best healing solutions, better representing you.⁣ ⁣ In addition, we will be making a donation to @blklivesmatter.⁣ We promise that this is just the first among many steps together in the fight against systemic racism.⁣ ⁣ We can, we must and we will do better.

Příspěvek sdílený BAND-AID® Brand Bandages (@bandaidbrand),

Pro běžného příslušníka bílá rasy barevnost náplastí nepřijde nijak do očí bijící, a to právě, protože jsou dělané tak, aby nebyly příliš viditelné… tedy na kůži bělocha. Nabídnout i jiné odstíny náplastí s tím samým cílem je tedy logické. Ostatně značky jako Tru-Colour nebo Curad širší nabídku odstínů již nabízejí. Afroameričané tvoří 13 % a Hispánci 15 % populace USA, což už přináší skutečně početnou potenciální cílovou skupinu.

Přesto je třeba dodat, že Band-Aid více odstínů náplastí již v nabídce měl. Před 5 lety přišel na trh s produktem nazvaný Perfect Blend, který byl ale údajně pro nedostatek zájmu ukončen. Její nový produkt by měl být k dispozici na začátku příštího roku.

Snaha získat plusové body na snaze oslavit rasovou diverzitu se může rovnat chození po minovém poli. Ví o tom například značka SheaMoisture s produktem na péči o vlasy. Když v roce 2015 přišla s kampaní „Hair Hate“, schytala to na sociálních sítích (a následně se značka omluvila) za to, že ve spotu byla jen jedna Afroameričanka a to s takřka bílou pletí a mírně vlnitými vlasy, nikoliv pořádným afrem. Věřme ale, že se náplasti s více odstíny pleti Band-Aid nevymstí. Už jen proto, že s nimi značka přechází od mnoha slov desítek dalších brandů i k činům.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: