Real-time marketing: Banán přilepený na stěnu za 120 tisíc dolarů inspiroval mnoho značek
Zdroj: Burger King France
Konec posledního týdne byl tak trochu testamentem nepochopitelnosti dnešního moderního umění. Na výstavě Art Basel Miami Beach byl jedním z exponátů i banán přilepený lepící páskou na stěnu. Umělec Maurizio Cattelan nazval své dílo „Comedian“ a dokázal ho prodat za 120 tisíc dolarů. Spolu s jeho komentáři o tom, že nejtěžší bylo přijít s cenou, která by nesnižovala hodnotu díla, tato zpráva doslova obletěla svět.
Další vlnu virálního šíření pak zařídila „umělecké vystoupení“, kdy další umělec David Datuna banán sňal z výtavní stěny a banán snědl. Absurdita toho všeho s doplněním informace, že banánové umělecké dílo má svůj certifikát pravosti a banán lze obměňovat, některé lidi pobavila, u jiných posílila či vyvolala skepsi v současné moderní umění. A zároveň také přiměla řadu značek, aby na tento „kulturní moment“ zareagovaly. V tomto textu si projdeme ty za nás nejpovedenější ze zahraničí i českého prostředí.
Začněme u nás. Mnoho značek pochopitelně lepilo na zdi své produkty. Přilepte si ale kobercovou páskou e-shop… Poskytovatel e-shopových řešení Shoptet proto vše vyřešil svým maskotem Shoptetrixem.
Služba PRAGULIC nabízející nevšední prohlídky Prahy přišla s poněkud ohnilým nápadem, který ovšem nepostrádá originalitu. Dokonce pro to i založila aukci na Aukru začínající na jedné koruně s tím, že všechny získané peníze použijí na svařák, který chtějí podávat na jejich vánočním večírku. To správné umělecké nalepení na stěnu hodné 120 tisíc dolarů ale bude pravděpodobně vyžadovat nějaký grif. V době psaní tohoto článku totiž ještě nikdo nepřihodil a dílo je za 1 korunu.
Česká IKEA je schopností zareagovat na aktuální události na sociálních sítí vyhlášená. Něco navíc přinesla i tentokrát. Produktem totiž není banán, ale lepící páska s názvem, který nedokážeme vyslovit.
Ještě s ukázkami zdaleka nekončíme…