Reddit hacknul Super Bowl s nečitelnou reklamou na 5 vteřin
Super Bowl je známý produkčně našláplými výpravnými spoty, které vypadají, jak vystřihnuté z těch nejdražších hollywoodských spektáklů. Ostatně podívejte se na přehled těch, co se letos nejvíce povedly. Svým způsobem jim ale dala na frak jedna nenápadná reklama, která je tak mimoběžná, až musela zafungovat. Stojí za ní Reddit.
Reddit je mix mezi sociálním médiem a diskuzními fóry z počátků internetu. Jeho sociální aspekt jde těžko popřít, jen se na něm nesdružují komunity kolem lidí, ale spíše kolem témat. Události posledních týdnů navíc ukázaly, jak mohou být mocné. Na něm sdružená komunita fandů do investování akcií r/WallStreetBets dokázala poslat krátkodobě do oblak cenu akcií strádající společnosti GameStop a připravit tak o desítky miliard dolarů hedgeové fondy z Wall Street. Reddit kuje železo, dokud je žhavé a je v médiích vykreslován jako silný hybatel dění. I tuto epizodu totiž zmínil ve své reklamě vysílané během Super Bowlu, místo klasické půlminutové stopáže si ale zvolil 12x kratší a oku lahodící vizuální zpracování nahradil textový vzkaz. A to s délkou, kterou za 5 vteřin skutečně nepřečtete.
Následující video naznačuje, jak v rámci reklamní přestávky dílo Redditu vyniklo.
What just happened? pic.twitter.com/DypRp6DeQt
Pro jistotu přikládáme překlad textu
Wow, ono to skutečně zafungovalo.
Pokud toto čtete, znamená to, že naše sázka vyšla.
Spoty během zápasu jsou drahé, takže jsme si nemohli dovolit koupit úplný (myšleno se stopáží 30 vteřin, pozn. red.). Navštívila nás nicméně inspirace a rozhodli jsme se věnovat náš celý marketingový rozpočet za 5 vteřin reklamního času. Minulý týden jsme se od našich komunit naučili, že outsideři dokážou cokoliv, když se spojí za společnou myšlenkou.
Kdo ví, možná budete tím důvodem, proč učebnice o financích budou muset přidat kapitolu o „tendies“. Možná pomůžete R/SuperbOwl naučit svět o majestátnosti sov. Možná si dokonce tuto 5vteřinovou reklamu zastavíte.
Silné věci se stávají, když se lidé sdruží kolem něčeho, na čem jim skutečně záleží.
A je na to místo. Jmenuje se Reddit.
Značky investují tak velké prostředky do reklam na Super Bowlu mimo jiné, protože mediální pokrytí této události se nevěnuje jen její sportovní části, ale i reklamám. Se vstupenkou za 5,6 milionu dolarů za půlminutový spot se „dostanete do řečí“ a různých žebříčků, které reklamy vysílané během finále NFL hodnotí. Reddit nechal vysílat svou reklamu na 5 vteřin nikoliv celonárodně, ale jen v metropolitních oblastech měst New York, Los Angeles, Atlanta, Chicago, Dallas, San Francisco, Philadelphia, Boston a Washington, DC. Dá se tak očekávat, že za svůj „čas zazářit“ zaplatil výrazně méně. Přesto bude PR efekt jeho výsadku mezi velké hráče značný. Tak trochu po vzoru komunity z WallStreetBets se rozhodl napálit ty skutečně bohaté tím, že nebude hrát podle pravidel.