Regiojet přichází s virtuální stevardkou. Firma posiluje v oblasti digitalizace služeb
Student Agency a RegioJet přicházejí s úpravou strategie v obsluze a komunikaci se zákazníky. V reakci na COVID 19 a omezení s ním spojená se holding rozhodl zareagovat úpravou a vylepšením stávajících webů a aplikací, přijde také s novými řešeními, do kterých se promítne digitalizace. Zákazníci si budou moci objednat bezkontaktně více služeb.
Vzdálená virtuální stevardka
Už v prvním čtvrtletí příštího roku se zákazníci RegioJetu setkají se vzdálenou a virtuální stevardkou, která pomůže zajistit zákaznický servis prostřednictvím obrazovek, které má RegioJet ve svých autobusech a vozech Astra na svých vlakových spojích. S virtuální stevardkou se cestující setkají také prostřednictvím svých mobilních zařízení.
Virtuální stevardka bude doplňovat osobní servis personálu (například ve vlaku, nebo mezinárodních linkách). „Pomůže zrychlit podávání informaci a obsluhu a na některých spojích, kdy například ve vnitrostátních autobusech nemáme již delší dobu osobní stevardky, bude mít na starosti celkový kontakt s cestujícím a dá se říci, že se takto stevardky opět vrátí na paluby těchto spojů,“ vysvětlil pro Marketing Journal mluvčí Regiojetu, Aleš Ondrůj. Dále doplnil, že role virtuální asistentky bude především následující:
- Poskytnout cestujícímu veškeré informace spojené s jízdou a také například s palubním servisem a obsluhou.
- Poskytnout cestujícím důležité informace týkající se bezpečnosti
- Bude cestujícím interaktivně k dispozici během jízdy pro informace týkající se například přestupů, dalších služeb apod.
- Interaktivně bude cestujícím dávat informace týkající se mimořádných situací — pokyny při zpoždění, kompenzacích apod.
- Zajistí kontakt mezi cestujícím a zákaznickým centrem
Výhodné může také být, že virtuální stevardka umožní na vybraných spojích cestujícímu on-line objednávku občerstvení, které mu pak ve vlaku personál donese už přímo na místo. U samoobslužného servisu v autobusech pomůže cestujícímu s instrukcí, jak se obsloužit.
Regiojet investoval do těchto řešeních i z důvodu zachování určité úrovně služeb, když je omezena vládními nařízeními. „Virtuální stevardka může být přítomna na místě i tehdy, když vstoupí v platnost omezení týkající se osobní obsluhy zákazníků, nebo si zákazníci budou přát co nejmenší kontakt s personálem. RegioJet tak bude moci i v dobách omezení poskytnout zákazníkovi maximální servis a asistenci,“ vysvětluje Ondrůj.
Regiojet buduje oddělení Digitálního produktu
RegioJet a Student Agency se v krizi rozhodly investovat do odborníků na trhu digitalizace. Cílem je v následujících dvou letech realizovat zásadní změny v digitálních produktech firem ve skupině.
V rámci holdingu vzniká nové oddělení Digitálního produktu, do jehož čela nastoupil expert na digitalizaci služeb Petr Beťák, který v minulosti vytvářel digitální produkty pro značky jako Home Credit, Seznam nebo Sazka. V holdingu postupně vznikne kompletní digitální tým složený ze specializovaných odborníků s know-how v oblasti digitalizace. Firma si od nového týmu slibuje vylepšení stávajících webů a aplikací, navíc chce přinést nové služby, které budou jedinečné na českém i středoevropském trhu.