Reklama na podporu bezpečné jízdy nestraší. Naopak připomíná radosti ze života
Ročně v důsledku autonehody zemře 1 milion lidí po celém světě. Nicméně reklamy nabádající řidiče k bezpečné jízdě, nebývají příliš populární. Většinou totiž zobrazují nehody, úrazy, úmrtí a smutek. Snaží se u lidí vyvolat šok a varovat je, před vážnými důsledky, k nimž vede řízení pod vlivem alkoholu nebo posílání SMS během řízení.
Reklamní agentura DDB France ve spolupráci s francouzskou státní organizací Sécurité routière zabývající se bezpečností silničního provozu (obdoba českého BESIPu, pozn. red.) se rozhodla k tomuto tématu přistoupit odlišně. Představila sérii vizuálů a videí, které ukazují radost, lásku, smích a příjemné životní okamžiky. Celá kampaň je k vidění v tisku, na televizních obrazovkách i v rámci digitálních formátů.
Jednotlivé fotografie zachycují radostné okamžiky a připomínají, že jsou věci, které za jejich ztrátu nestojí.
Život si zaslouží, abyste kvůli němu zmeškali jeden telefonní hovor, neodeslali 12 lajků a jeden emoticon hovínka, když řídíte.
Fotografie zachycující postarší pár v objetí zase připomíná, že život je lahodnější než poslední drink, který vypijete před cestou.
Při pohledu na dovádějící mladíky v moři si uvědomíte, že život stojí za to, abyste na 20 minut zastavili na depresivně vyhlížejícím odpočívadle.
V rámci kampaně vznikly i 4 krátké filmy. Ty mají být autentické a současně působit dojmem intimity.
Co může rodiče učinit šťastnější, než když si hrají se svými dětmi? Rozhodně to není rychlostní rekord na dálnici.
Další video ukazuje muže, který si dopřává koupel a během ní si zpívá. Přesně takové okamžiky vám přinesou libější pocity než ty za ušetření pár vteřin při zastavení u dopravní značky „STOP“.
Dvojice oddávající se milostným hrátkám zase připomene, že je život příjemnější než poslední alkoholický nápoj, který si řidiči dají před usednutím za volant.
Večer věnovaný šarádám s blízkými stojí za to, abyste jeli pár minut za traktorem.
Agentura DDB uvedla, že každý z vybraných úryvků života svým vlastním způsobem ukazuje, že být naživu je prostě skvělé. A současně upozorňuje, aby řidiči nejprve přemýšleli nad tím, co je v životě skutečně důležité, než se rozhodnou jakkoliv riskovat na silnici . Agentura DDB doufá, že štěstí a láska budou pro řidiče lepší motivací než strach, a my s nimi rozhodně souhlasíme.
Výše uvedená kampaň ovšem není prvním originálním počinem na poli francouzské silniční bezpečnosti. V roce 2019 vznikl spot, jehož hlavním aktérem byl mladý muž. Ten popisoval cestu, kterou zná celý svůj život. Jel na ní s přáteli autem, setkával se u ní se svou dívkou, hrával vedle ní fotbal. Vše vypadá pozitivně až do jednoho večera, kdy už svou cestu nepozná.
Zdroje: Adweek, Trendhunter