Reklama týdne: Apple našel vánoční zázrak ve zlepšení sluchu s pomocí AirPods Pro 2
Zdroj: Apple
Značka: Apple
Kreativní agentura: TBWA\Media Arts Lab LA
Produkce: SMUGGLER
Režisér: Henry-Alex Rubin
Země: USA
Apple se dlouhodobě zaměřuje na to, aby v reklamách byly hlavními hrdiny jeho produkty. Platí to i pro ty vánoční, kde navíc jeho produkty přímo „páchají dobro“ nebo pomáhají potřebným. V letošním svátečním spotu nazvaném „Heartstrings“ pomáhají sluchátka AirPods Pro 2 lidem s potížemi se sluchem.
V něm rodina rozbaluje dárky u vánočního stromku. Dění vnímáme z pozice otce. Pro něj je veškeré rozbalování dárků a vánoční veselí zvukově jakoby pod dekou. Vše změní až nasazení AirPods Pro 2.
Díky nové verzi sluchátek od Apple uslyší i to, jak jeho dcera rozeznívá struny kytary — zvuk, který ho zahřeje přímo u srdce. Od toho je také odvozen i název spotu. Navíc mu nová, lepší schopnost vnímat prostředí kolem sebe spustí sérii vzpomínek na dospívání dcery, ovšem tentokrát s plnou zvukovou kulisou.
CEO společnosti Apple, Tim Cook, uvedl na platformě X:
„Jsem hrdý na to, že mnoho týmů ve společnosti Apple vyvíjí výkonné technologie, které zlepšují životy lidí. Funkce naslouchátka v AirPods Pro 2 využívá váš personalizovaný zvukový profil, abyste slyšeli okamžiky, na kterých záleží."
Zdroj: Apple
Tyto funkce pro ochranu sluchu jsou určené dospělým uživatelům s vnímanou mírnou až středně těžkou ztrátou sluchu. Daná vylepšení zahrnují funkci sluchadla klinické úrovně, test sluchu a aktivní ochranu sluchu. Funkce sluchadla umožňuje sluchátkům AirPods Pro 2 v kombinaci se zařízeními s iOS 18.1 fungovat jako volně prodejná sluchadla. Uživatelé mohou pomocí iPhonu nebo iPadu provést test sluchu, který vygeneruje personalizovaný profil sluchu uložený v aplikaci Zdraví. Tento profil přizpůsobuje zesílení zvuků v reálném čase, což zvyšuje srozumitelnost při hovorech a přehrávání médií.
Aktivní ochrana sluchu minimalizuje vystavení hlasitým zvukům z okolí ve všech režimech poslechu. Pomocí strojového učení redukuje čip H2 hlasitější, přerušované zvuky rychlostí 48 000krát za sekundu. A to je dost cenné ve srovnání s běžnými ochrannými pomůckami, jež zajišťují pouze pasivní redukci hluku
Spot byl natočen agenturou TBWA\Media Arts Lab LA v režii Henryho-Alexe Rubina z produkce SMUGGLER. Autentickému vyznění spotu přitom pomáhá to, že otce hraje skutečně člověk se středně těžkou ztrátou sluchu a scénář vychází z části z jeho vzpomínek. Rozhodně nejde o reklamu s bombastickým vyzněním, to je naopak velmi jemné a opravdové. O to nadšenější jsou komentáře lidí s různou mírou ztrátou sluchu pod reklamou na X nebo na YouTube, kde zaznamenala za týden od vydání už 20 milionů zhlédnutí. Zdá se, že skutečně rozezněla ty správné struny.
Zdroj: Tim Cook / X, LBB
Kam dál?
Geniální kampaň vzala hit Never Gonna Give You Up z mládí dnešních padesátníků a využila jeho zpackanou verzi jako reklamu v rádiu. Záhy upozornila posluchače, že jestli jim to přišlo normální, měli by jít na vyšetření sluchu.
Zjistěte více v článku: