Reklama týdne: Apple natočil muzikál jako poctu filmovému průmyslu
Značka: Apple
Reklama: On with the Show
Země: USA
Kreativa: interní marketingový tým
Produkce: Biscuit Filmworks
Režisér: Steve Rogers
Stávka scénáristů a herců skončila. Holywood se do toho opět chystá šlápnout na plný plyn. Apple už dlouhá léta dokládá schopnosti fotoaparátů a kamery ve svých telefonech sérií reklam Shot on iPhone. K těm týkajícím se videoprodukce už několikrát přizval světové režiséry a je nesporným faktem, že na iPhony už bylo natočeno i několik slušných celovečerních filmů. „Odšpuntování“ Hollywoodu tak Apple slaví muzikálem, kterým je jakýmsi milostným dopisem filmovému průmyslu.
Natáčení bylo pod taktovkou režiséra Stevea Rogerse z Biscuit Filmworks, za kreativou stojí tradičně interní marketingový tým společnosti Apple. Dílo představuje pozadí produkce jakéhosi pouštního mixu Šíleného Maxe a mimozemských bytostí jak z Hvězdných válek. Tou skutečnou hvězdou je ale pochopitelně iPhone 15 Pro, který umožňuje nahrávat akční nebo sci-fi scény ve filmové kvalitě.
Polovinu z dojmu činí v tomto případě i soundtrack. Ten představuje nová verze písně Irvinga Berlina „There's No Business Like Show Business“ zpívaná herci, kameramanem, režisérem, kostymérkou, osvětlovačem a dalšími členy filmového štábu. Ta byla původně složená v roce 1946 pro muzikál „Annie Get Your Gun“, má ale zdá se stále stejnou platnost. I dnes se vám můžou vysmívat jeden den, ale ten druhý po úspěchu vašeho bijáku najdete na dveřích vašeho karavanu na place hvězdu.
Apple ovšem naznačuje, že nutnou prekvizitou k tomu už nejsou drahé a rozložité filmové kamery. Kvalita jak z Hollywoodu se dá natáčet i s iPhonem, pokud máte dobrý scénář. A jejich autorů svolných k práci by nyní mělo být o poznání více.
Kam dál?
Apple si pro svou sérii „Shot on iPhone” vybírá hvězdné režiséry skutečně rád. Připomeňme si společně akční koulovačku, kterou pro společnost natočil v loňském roce David Leitch, režisér Johna Wicka a pokračování Deadpoola.
Jeho cílem bylo zachytit na iPhone 11 Pro našlapanou akční koulovačku a poukázat především na jeho schopnost natáčet v kvalitě 4k při 60 snímcích za vteřinu. I tento spot vznikl ve spolupráci s TBWAMedia Arts Lab.
Hlavní hrdinové v něm svádí lítý boj o plyšového medvídka a sněhovou municí při něm skutečně nešetří.
Na epickou koulovačku se podívejte ZDE.