Reklama týdne: Apple přináší temnou vizi aplikační apokalypsy
Na začátku vývojářské konference WWDC (World Wide Developers Conference) měl za starých časů obvykle úvodní řeč Steve Jobs. Jeho keynote prezentacím se dokonce začalo říkat „stevenote“. Letošní ročník, který se odehrává od 5. do 9. června, uvedl současný CEO, Tim Cook, jen několika větami. Vývojáře si získal poté spuštěný krátký film, Appocalypse.
Pohromu na celou civilizaci v něm spustí stážista v Applu, kterého posadí do serverovny. Když si chce dobít iPod, nechtěně vyřadí servery z provozu. S tím začnou padat aplikace u všech uživatelů iOS. Výjevy, které následují, nejsou k nám, digitálním domorodcům, nijak lichotivé. Lidé bez navigace panikaří při pohledu na vytištěnou mapu a vše končí havárií.
Namakaní samci se vystavují v offline verzi Tinderu na ulici, kde mladá dívka rozdává tištěná selfies všem, co tato kratochvíle chybí. Když přestanou fungovat hry na tabletu, dají se děti do pláče. „Tady není žádný Airbnb,“ křičí muž s vystrašenou manželkou po boku, když se mu dobývají domů turisti dožadující se okamžitého ubytování.
„Světoví lídři vyhlašují stav pohotovosti, dokud nebude situace s aplikacemi vyřešena,“ hlásí ve spotu televizní moderátorka. Apple spotem ukazuje, jak by se stal svět bez aplikací smutným místem. I proto zní závěrečné poselství takto: pokračujte ve vyvíjení aplikací, svět na vás spoléhá. Pro vývojářskou konferenci nám to přijde jako silný konec.