Reklama týdne: Kaufland a jejich Cheap Queen vás z gauče vystřelí na nákupy

19. 8. 2021 | Eva Dragulová, Petr Michl
Nová doba. Když si dovolil před pár lety Lidl černocha v letáku, bylo z toho málem povstání vidláků. Nyní Kaufland sklízí chválu i za reklamu v podobě zlatem ověšeného rapu Cheap Queen v angličtině.

Když se řekne Kaufland, co se vám vybaví? Skupina starších spoluobčanů, kteří se strkají košíky a snaží se vyhmátnout ten nejlepší a nejlevnější meloun? Omyl! Kaufland pracuje na změně vnímání brandu a důkazem je i nová kampaň cílící na mladší publikum. Copy: „Královny slev vědí, kde ušetřit. Vyrazte také na nákupy do Kauflandu a zažijte ten úžasný pocit jako Cheap Queen,“ mluví za vše.

Kampaň „Zu billig, um wahr zu sein“ (Příliš levné, aby to byla pravda) míří na „cenově uvědomělé“ zákazníky. Je dostupná na TikToku, YouTube, Facebooku a Instagramu a představuje ženu, která nakupuje v Kauflandu, ale u pokladny se zasní a představuje si život v luxusu poté, co v Kauflandu za nákup značně ušetřila.

 

„Chceme oslovit mladší cílové skupiny moderními a odvážnými koncepty. Proto v rámci naší nové kampaně vydáváme vlastní hip hopovou píseň a využíváme kanály sociálních sítí k oslovení mladých lidí,“ vysvětluje Michael Lüttgen, generální ředitel mezinárodního marketingu Kauflandu.

Edit prosinec 2023: 
Kaufland ze svého Youtube kanálu Cheap Queen smazal, tak ji přikládáme alespoň ve čtvercovém formátu. 

<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=476&href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2FKauflandCeskaRepublika%2Fvideos%2F566719744343254%2F&show_text=false&width=476&t=0" width="476" height="476" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share" allowFullScreen="true"></iframe>



S konceptem Cheap Queen pomohla Kauflandu reklamní agentura Heimat Berlin.Ve spotu také uvidíte slavného influencera Younes Zarou, který má na TikToku 37 milionů followerů a na Instagramu 3,4 miliony. Kaufland už dříve spolupracoval s influencery Crispy Rob a Knossi.

Kampaň na českých sítích vcelku zabodovala. Pod oficiálním účtem českého Kauflandu se to pochvalami také jen hemží: Od „pecka, pobavilo" přes „super video" po „Hej, ten Kaufáč se mi začíná líbit čím dál víc. Reklama, u které jsem vydržel a fakt jsem nepřepnul. Za mě plec hore. A nebo oba..."

Musíme přitom uznat, že takto pozitivní reakce je pro nás překvapením. Kaufland totiž stále těží z kreativy spuštěné před 6 lety, kdy přišel se srdcem v barvách trikolory, sloganem „Z lásky k Česku“ a písní skupiny Čechomor, Tady jsem doma. Velkou frekvencí reklam spojenou s miliardovými investicemi do inzerce se mu skutečně podařilo části populace vtlouci svou českost do hlavy přes německý název. Ostatně i nyní je hlavní letní komunikační linka echt česká a hudební podklad hlavního spotu vychází z písně Michala Tučného, Prodavač. 

O to je víc pozoruhodné, že tu nyní kreativa vytvořená v Německu s písní v angličtině a plně vycházející z kultury amerického rapu nepůsobí jako hadr na býka. Je to chytré, vtipné a svěží. A my chválíme minimálně za odvahu. 

 

Kam dál? 

Kaufland se snaží o omlazení cílové skupiny dlouhodobě. V květnu v Česku vypustil reklamní kampaň se Sirem Robinem Foodem, který má ochraňovat zákzníky a mstít ošizené. Jak moc cringe byla daná série videí? A co na ni říkali mladí? Dozvíte se zde.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: