Reklama týdne: KFC — Chicken Town
„Vítejte ve městě kuřat.
Vítejte na divokém západě, v domově imitátorů.
Protože když jste na vrcholu, každý z vás chce kousek."
S takovými slovy otevírá spot fast foodového řetězce KFC. Jeho logo je jedním z nejvíce kopírovaných, a právě na tom staví nová kampaň z dílny agentury Mother London.
Ve spotu řídí zakladatel značky, colonel Harland David Sanders, velký červený Cadillac s bílou střechou a pomalu proplouvá ulicemi se štíty obchodů, které si od KFC — eufemisticky řečeno — berou inspiraci. Sanders (respektive herec, Sanders je 49 let po smrti, pozn. red.) se nad tím jen usmívá: ve městě kuřat je totiž jen jeden plukovník.
Mother London uvádí:
„Od AFC k ZFC, na světě může být jen těžko více napodobovaná značka než KFC. Štěstím pro tyto imitátory je, že v KFC věří v nápodobu jako nejupřímnější formu lichotky více než v to, že jde o nejupřímnější formu krádeže intelektuálního vlastnictví."
Kampaň má navíc i svůj rozměr v outdooru. Její součástí jsou také CLV panely s logy značek, které se do řad imitátorů řadí.
Mimo log je na nich i vzkaz:
„Lidi, jsme polichoceni.
KFC"
Kentucky Fried Chicken dává zkrátka lekci ze sebevědomí, které by měla vyzařovat skutečně velká značka.
Zdroj: Mother
Kam dál?
Při pohledu na logo restaurace Jolene člověka napadne, že ho snad muselo kreslit malé dítě. A ona je to pravda. Autorem je syn grafické designérky Frith Kerr, který sotva začal chodit do školy. Podívejte se na více aplikací této vizuální identity v článku Logo londýnské restaurace nakreslilo šestileté dítě.