Reklama týdne: Mona Lisa utekla z rámu za minerálkou Perrier
Klient: Perrier
Reklamní agentura: Rosapark
Produkce: ICONOCLAST
Režisér: Manu Cossu
Země: Francie
Obraz Leonarda Da Vinciho, Mona Lisa, je jedním z nejznámějších uměleckých děl na zemi. V Louvru se na ní přijde podívat 20 tisíc zákazníků denně. Trvalo to víc než 500 let, ale v nové kampani minerální vody Perrier se konečně dáma se zvláštním výrazem odhodlala a vyskočila z rámu.
V reklamě, za kterou stojí agentura Rosapark a produkční studiou Iconoclast, se vydává ochutnávat současný svět plnými doušky. Okovy realismu přetrhá vlastním pokusem o obraz spadající do kategorie moderního umění. Zažívá nekončící party ve vagonu metra, na ulici. Kdekoliv se vyskytne, uhrane své okolí a je hvězdou stejně jako na plátně obrazu. Akorát o poznání divočejší a zcela naplňující slogan značky „Go For The Extraordinaire".
Marketéři stojící za propagaci vody, obzvláště té balené a s prémiovou cenovkou, jsou ze své podstaty ve velmi obtížné pozici. Vysvětlovat, jak je voda užitečná a pro život nezbytná, je zbytečné. To mohou říkat i levnější konkurenci. Musí přijít s natolik zajímavými kampaněmi, že jejich zákazníky ani nenapadne přemýšlet nad tím, že jiná voda (taktéž) bez chuti a barvy stojí násobně méně.
V tomto případě se to povedlo. Rychlé střihy, smršť barev a zvuků — vše šlape jak o závod, že ani nepostřehnete nesrovnalosti. Nepřijde vám, že hlavní představitelka je ve své plně lidské podobě výrazně atraktivnější než ve své 2D verzi ani to, že takto rozjetá party může jet na ledasčem, ale rozhodně ne na minerálce.
Kam dál?
Produkční společnost ICONOCLAST je ve Francii vyhlášená. Podílela se například na reklamě Crocodile Inside pro Lacoste, která vizuálně strhujícím způsobem zachycuje rozpad vztahu. Podívejte se na ni.