Reklama týdne: Nike - Last

29. 9. 2015 | Petr Michl
Nike vzdává hold poslední závodnici na trati maratonu. Skvělým způsobem odkazuje na svůj slavný spot Jogger z kampaně Find Your Greatness.



Klient: Nike

Země: USA

Produkce: Wieden + Kennedy

V roce 2012 v době právě probíhajících letních olympijských her v Londýně vypálil Nike oficiálnímu sponzorovi této události, Adidas, rybník. Zatímco tři pruhy se čepýřily spojením s událostí plnou největších sportovních hvězd planety, společnost Nike spustila kampaň Find Your Greatness. Ta ukazovala, že sportovní velikost je v každém z nás, dle spotu Jogger i v otylém chlapci, který běží opuštěnou krajinou a snaží se s sebou něco dělat.

Za novou reklamou pojmenovanou Last stojí stejný tým, agentura Wieden + Kennedy i režisér Lance Acord z Past Pictures.  Využívá také stejný motiv, kameru, která couvá pozadu. V tomto případě za sebou nechává poslední závodníky, kteří dobíhají s blížícím se západem slunce maraton v kopcovitých ulicích San Francisca. Uklízeči už z asfaltu shrabují papírové kelímky na osvěžení účastníků závodu. Ještě za nimi je ale hrdinka spotu. Žena, která není běžkyně a rozhodně ne maratonská běžkyně, ale po proběhnutí cílové pásky se jí stane.



Hudbou v pozadí je trefně zvolená píseň Every Little Bit Hurts" od Arethy Franklin. A ač je bolest v minutové reklamě přítomná, jejím hlavním poselstvím je především to, že snahu překonávat sebe sama může mít ve sportu každý z nás - a každý je také za to hodný obdivu. Jinak by o obyčejných pěšácích rekreačního sportu přeci Nike se smlouvami s nepřebernou plejádou skutečných sportovních hvězd nedělal reklamy.

Kam dál?

Podobně jako aktuální spot Last, kampaň Find Your Greatness skvěle mířila v roce 2012 na cílovou skupinu, která Nike ve výsledku přináší ty největší příjmy. Tedy na lidi, jež mají rádi sport a nemusí být přitom na té nejvyšší výkonnostní úrovni. Skvělým tahem bylo její naplánování na dobu olympijských her v Londýně. Dle jednoho tehdejšího výzkumu 37 procent respondentů identifikovalo jako olympijského sponzora společnost Nike. Jen 24 procent správně určilo Adidas. Pokud vezmete v potaz cenu statusu oficiálního sponzora olympiských her, nemohla tato informace Adidas ani trochu potěšit. Přečtěte si o tom v článku Spotřebitelé neví, kdo jsou sponzoři londýnské olympiády, v němž naleznete i zmiňovaný spot Jogger.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: