Reklama týdne: Parisian Gentleman - Z žen by se staly bez mužů čuňata
Klient: Parisian Gentleman
Agentura: DLV BBDO, Milan
Země: Itálie
Prdění ve vaně, lepení žvýkaček na spodek barových pultů, odplivování si na chodník, vyhazování odpadků z auta, močení na veřejnosti, agresivní gesta a rvačky, nepořádek doma - ano, všechno toto chování je vlastní čuňatům. Překvapivě ale nemluvíme o mužích, dle módního webu zaměřeného na pánskou módou Parisian Gentleman by bez přítomnosti svých protějšků takto zpustly ženy.
Většina obchodů a portálů zaměřených na luxusnější pánskou módou si potrpí na slova plná nostalgie po starých časech, kdy byl oblek každodenním úborem i těch nejnižších tříd a kdy pravý muž byl automaticky také gentleman. Jejich obsahová strategie obvykle zahrnuje články o drahých hodinkách, manžetových knoflíčcích, kombinacích bot k barvě obleků nebo tipů na to, jak být ten pravý dandy. Po nějaké odvaze v brandingu není zpravidla ani stopy. Pro ilustraci lze zmínit například, že česká obdoba zmíněného média, Menstyle.cz, při svém spojení značky s celebritou nakonec nesáhla po ničem originálnějším než po Ladislavovi Špačkovi pokuřujícím na balkoně kavárny v centru Prahy.
Když se podíváte na články Parisian Gentleman, uvidíte ta samá témata a ten samý nádech konzervativnosti. Je tak jen dobře, že svou první reklamu svěřilo médium milánské pobočce agentury DLV BBDO, která se s tím nemazlila. Výklad reklamy je nejasný. Může znamenat, že ženy nebudou mít bez gentlemanů žádný vzor chování, i ten, že ve světě prostém pravých mužů se zkrátka nebudou mít potřebu snažit a sníží se chováním na úroveň obvyklých pobudů. Rozhodně se ale spotu nedá upřít vlastní tvář a zapamatovatelnost. A to má obvykle větší cenu než na míru šitý tmavý vlněný oblek se světlou košilí a hedvábnou vázankou.