Reklama týdne: Přijde kůň do baru a kutálí před sebou sud piva...
Plemeno clydesdálských koní je svázáno s pivem Budweiser. Kdysi ho používali k dopravě svého zboží do hospod, nyní jsou dlouhodobou součástí reklam značky, zejména když jde o ty vysílané během Super Bowlu. A největší svátek amerického fotbalu i světové reklamy zároveň se blíží. Fanoušci se už nyní těší na 9. února. Díky (plánovaně) předčasnému zveřejnění spotu Budweiseru si můžete užít koňského humoru.
Tedy začátek vtipu: „Přijde kůň do baru…“ padne až na závěr spotu a jeho autor ho rozhodně nemyslel tak doslovně, jako se to stane. Děj předtím se na humorné situace nezaměřuje, spíš jde o hrdinský koňský epos, v němž jde clydesdálský kůň jako jeho hlavní osamocený hrdina za jedním cílem: nějak dostat do hospody sud s pivem. Jde spíše o odrostlejší hříbě než o dospělého hřebce, právě 8 z nich ve čtyřspřeží táhlo pivovarský vůz původně, a jeden sud jim z něj vypadl.
Ředitelka marketingu Budweiseru v USA, Kristina Punwani, uvedla pro televizi GMA:
„Spot vypráví příběh našeho ikonického sloganu značky: 'Za všechno, co děláš, je tenhle Bud pro tebe.' Hříbě představuje odvahu a odhodlání, které tvoří amerického ducha."
Reklamu od agentury FCB New York režíroval Henry Alex Rubin. Pro jistotu dodáváme, že při její produkci nebyla využita umělá inteligence.
V reklamě se objeví informace, že Budweiser dováží do hospod od roku 1876. Určitě tak nečiní stále koňmo, ve videu to tak působí. Ač jsou ve spotu vidět moderní automobily, stejně vás dokáže převést v čase o pořádný kus nazpět.
Navazuje tím na výpravný spot „Old School Delivery“ z loňského Super Bowlu. V něm clydesdálští koně představují ve sněhové vánici jedinou alternativou, jak dostat pivo do baru. Můžete vidět stejného kočího i podnik jako letos, pomáhá ovšem roztomilý retrívr — také častá figura reklam Budweiseru v posledních dekádách.
Clydesdálští koně se od roku 1975 objevili ve 47 reklamách vysílaných během Super Bowlu. Se značkou Budweiser jsou ale spjatí už od roku 1933.
Zdroje: ABC, Muse by Clios
Tip redakce
Zdroj: Bud Light
Není divu, že se Budweiser drží tradic, obzvláště v USA, kde se loni v listopadu volební mapa při vítězství Donalda Trumpa topila v záplavě republikánské rudé. Před necelými dvěma lety vyzkoušela „woke marketing“ další značka z portfolia pivovarského kolosu Anheuser-Busch inBev, Bud Light, a stálo ji to bezmála 400 milionů dolarů v obratu za 3 měsíce od kampaně. Přečtěte si více v článku: