Reklama týdne: Procter & Gamble — Strong
Klient: Procter & Gamble
Agentura: Wieden + Kennedy, Portland
Země: USA
Den matek nastane ani ne za 2 týdny a olympijský oheň v Rio de Janeiro vzplane za 3 měsíce. Nejvyšší čas na to, aby se společnost Procter & Gamble připomněla jako hrdý sponzor maminek. Oficiální sponzor olympijského turnaje přichází s emotivním spotem připomínajícím, že matky představují pro své děti doslova skály, o které se mohou opřít.
Tvorba spotu byla svěřena osvědčené agentuře. Lidé z pobočky Wieden + Kennedy z amerického Portlandu stáli za zrozením konceptu kampaní „Thank You, Mom" a reklamou „Best Job" před předešlými letními olympijskými hrami v Londýně v roce 2012 i na ní v dalších letech navazujících spotech „Pick Them Back Up“ a „Kids“. Dalším v řadě emotivních videí je nyní „Strong". Jeho režisérem se stal holywoodský veterán Jeff Nichols a pod jeho vedením se stala reklama s dvouminutovou stopáží mnohem dramatičtější. Nezaměřuje se na každodenní dřinu spojenou se zaopatřováním dětí, ale na to, že matky představují pro své děti oporu, a to i v okamžicích, kdy jim nejsou nutně fyzicky nablízku.
„Maminka mi velice pomohla, když jsme se přestěhovaly do Prahy a vše pro mne bylo nové. První roky bez prostředků a v novém prostředí náš vztah utužily asi nejvíce. V tu chvíli jsme se musely spolehnout jedna na druhou a být si navzájem oporou. Když něco takového překonáte, jste právě o to silnější než vaše soupeřky na stadionu.“ uvádí například oštěpařka Barbora Špotáková, která se stala českou patronkou kampaně.
Vhled stojící za vytvořením kampaně má navíc P&G podpořený i výzkumem. Jeho výsledky ukazují, že nejde pouze o to, co matky říkají nebo co dělají, záleží na tom, jaké skutečně jsou:
- 86 % maminek si přeje, aby děti cítily jejich přítomnost a vliv jejich výchovy, i když nemohou být spolu
- 67 % maminek říká, že mnohem důležitější, než vědět o každém kroku svého dítěte, je být mu dobrým vzorem
- Většina žen říká, že poté, co se staly matkami, si svých vlastních maminek váží mnohem více než dříve a uvědomují si jejich trpělivost (54 %), empatii (42 %) a emocionální sílu (41 %)
Mimo Špotákové jsou patrony výjimeční sportovci a jejich matky z dalších 20 zemí, mezi nimi například olympijský vítěz v desetiboji Ashton Eaton a jeho maminka Roslyn či Josiane Costa, matka Jaqueline Carvalho, která byla součástí zlatého volejbalového týmu z olympiády v Londýně. Součástí celkové strategie značky bude opět i postavení prostoru „P&G Rodinný dům" v Riu de Janeiru, kde si budou moci vychutnat chvíle odpočinku sportovci a jejich rodiny.
Procter & Gamble zkrátka přichází s novou olympiádou s velmi silným pokračováním osvědčeného konceptu. Tentokrát má ovšem snad ještě více jasno, kdo za sílou sportovců stojí. Kampaň podtrhuje claim: „It Takes Someone Strong to Make Someone Strong."
Kam dál?
Připomeňte si spot „Pick Them Back Up“ spojený s posledním kláním pod pěti kruhy, zimní olympiádou v Soči. Najdete jej v článku P&G opakuje úspěšný olympijský recept. Vzdává hold mámám podruhé.