Retargeting na webu i na Facebooku má 2x vyšší CTR

25. 9. 2014 | Irena Šovčíková
Retargeting je sám o sobě velmi úspěšný a populární. Nejlepší je ale využívat více jeho kanálů zároveň, například Facebook a display reklamu.

Retargeting je mezi marketéry poměrně oblíbený nástroj. Umožňuje reklamou znovu oslovit návštěvníky určitých stránek. Velkou efektivitu má ale retargeting napříč kanály. To ukazuje nová studie Marin Software, která analyzovala výsledky 233 kampaní využívající retargeting.

 

I podle odpovědí marketérů je jasné, že retargeting patří k populárním technikám.
V současné době jej nevyužívá pouze 12 % z nich. Nicméně polovina z nich to má v budoucnu v plánu. Mezi nejčastější důvody k ignoraci retargetingu často patří nedostačující rozpočet, špatný výkon v minulých kampaních nebo bezpečnostní omezení.

 

 

Z hledsika platforem si marketéři nejvíce oblíbili Google. Až 81 % využívá display reklamu, hned 77 % retargeting ve vyhledávání, 48 % marketérů dokonce využívá obě možnosti zároveň. Prakticky vzato tak Google nevyužívá pouhých 11 %. Mezi populární kanály patří logicky také Facebook, nejmenší prioritu má pro retargeting video reklama.

 

 Jakkoliv je ale znovuoslovení návštěvníků oblíbené, i tato technika má rozhodně své mouchy. Pro 43 % marketérů je největším problémem obtížné získávání nákupů, 31 % se trápí s nedostatečnou velikostí retargetingového seznamu a u 25 % se výsledky nesetkaly s očekáváním. 3% menšina dokonce tomuto trendu a jeho výhodám vůbec nevěří.

 

 

Poměrně často zmiňovaným negativem je také nedostatečná transparentnost, hlavně v oblastí výsledků. 38 % si nebylo jistých, zda jejich reklamy byly vůbec viděny a 37 % se obává podezdřelé návštěvnosti a clickbotů.

A jak je to s rozpočtem? Pro 51 % dotazovaných zaujímá retargeting 0-10 % měsíčního rozpočtu. 25 % do něj investuje 11 - 20 % svých financí, ale jen 3 % utratí více než 41 %.

V nejbližších 12 měsících mají marketéři v plánu navýšit zejména sociální remarketing.

 


Zajímavým zjištěním studie ale je, že kampaně, které při remarketingu využívaly jak Facebook, tak web, mají dlouhodobě vyšší CTR než čistě Facebookový retargeting. K ještě vyššímu nárustu došlo i u display reklamy - v kombinaci s Facebookem měl mnohem lepší výsledky.

Ukazuje se tedy, že jednotlivé platformy fungují nejlépe v kombinaci a marketéři by do svých marketingových mixů měli zahrnout více kanálů zároveň.

Celou studii si můžete stáhnout zde.

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: