Šance pro e-commerce: Instagram konečně připravuje reklamní formáty s linky
Instagram je pro mnoho značek skvělým nástrojem. To ovšem platí, pokud se bavíme o budování brandu. Nyní se má ovšem přidat i rozměr spojený s e-commerce. Instagram konečně zkouší reklamy, které jde spojit s linkem.
Zatímco na Facebooku jsou značky často v moři dalšího obsahu ztracené a do news feedu uživatelů se dostávají jen v malé míře, na Instagramu to je zatím jinak. Značky i s jednotkami tisíců followerů získávají vyšší stovky lajků na každý svůj příspěvek. Navíc mohou své followery aktivněji oslovovat. U určité cílové skupiny, pomáhá Instagram stavět pomyslné mosty mezi brandem a jeho fanoušky jak žádné jiné sociální médium. Tenhle most ale dosud nevedl k jasně měřitelnému prodeji. Ač se na Instagramu lajkují ve velkém fotky zboží, nemohly být dosud doplněny linkem vedoucím na produktovou stránku. Respektive teprve v březnu byl započat roll out formátu Carousel Ads dovolujícího nabídnout v jednom příspěvku sérií fotografií, u které je možné dát u poslední i call to action s linkem. Jeho fungování je znázorněno v následujícím videu.
Tento formát vyzkoušela například módní značka Banana Republic. „Nové funkce, které jsme zkoušeli, nás velmi zaujaly a plánujeme používat nové nástroje, až se stanou dostupnými. Přímé spojení s online nakupováním by bylo skvělým nástrojem, a rádi bychom se ho zúčastnili..." vyjádřila pro AdWeek vedoucí oddělení zaměřeného na budování zákaznické zkušenosti s Banana Republic, Aimee Lapic, nadšení i pro formát reklamy s jedním snímkem, který povede na produktovou stránku na webu značky. Právě ten by nyní měl Carousel Ads následovat.
Instagram však plánuje i v tomto případě poměrně pomalé testování. Jeho vedení je známé tím, že postupuje v tomto ohledu velmi obezřetně. Ostatně první reklamy byly na Instagramu uvedeny až v roce 2013 a nutno dodat, že se značným úspěchem. Jako první je využila módní značka Michel Kors a získala 34 000 nových followerů do 18 hodin po zveřejní reklam.
Propojení s e-commerce je zcela logickým krokem. Ten je navíc reakcí na nové reklamní formáty spojené s linky u také vyloženě vizuálního sociálního média, Pinterestu, a částečně také na „product ads" Twitteru. Z pohledu českých marketérů je nicméně nemilé, že si na reklamní novinku na Instagramu budou pravděpodobně muset nějakou dobu počkat. Bohužel tak totiž činí i v případě sponzorovaných příspěvků doteď.
Zdroje: AdWeek, We Are Social Media