Seznamte se s Mayou - novou virtuální influencerkou značky Puma
Kdo by si na ně stěžoval? Virtuální influenceři jsou dokonalí. Poslechnou vás na slovo, splní bez odmlouvání vaše požadavky a mají enormní vliv na sociálních sítích – lidi je milují a chtějí se s nimi ztotožnit. Navíc vás nezdrtí nereálnými požadavky, nezasypou svými problémy, jsou dochvilní a vždy pozitivně naladění. Marketingu to zní jako rajská hudba. Když se v roce 2016 objevila první taková influencerka Lil Miquela, způsobila poprask. O 4 roky později Puma pozvedá trend virtuálních influencerů ještě o úroveň výš.
Maya reprezentuje celý region jihovýchodní Asie
Stvoření Mayi má na svědomí agentura UM Studios x Ensemble Worldwide za použití speciální AI platformy So.Min, která má zmapováno miliony tváří jihovýchodní Asie z různých on-line zdrojů (včetně Instagramu). Umělá inteligence jim tak dopomohla k vymodelování takového obličeje, který bude v dokonalém souladu se vzhledem lidí z této oblasti. Generální ředitel agentury Amit Sutha se nechal slyšet, že „na základě analýzy dat zjistili, že neexistuje influencer, který by dokázal obsáhnout celou jihovýchodní Asii, proto se s pomocí svých partnerů rozhodli někoho takového vytvořit.“
Naprogramovali 3D model Mayiny tváře a pokusili se na ní nasimulovat širokou škálu různých výrazů. Jako základ její osobnosti posloužily psychografické studie lidí dané oblasti. Při detailnější výstavbě její osobnosti byly vývojářům k ruce byly různé inovativní techniky a AI technologie, pomocí kterých se z různých interakcí na sítích postupně rodila její povaha a zájmy. Maya nemá jako předobraz jednoho člověka, ale miliony lidí, z nichž pro ni její designéři vybrali to nejlepší.