Sladká cesta k úspěchu - Reality show jako reklama pro vlastní byznys
Jak snadno a bez milionových položek za reklamu propagovat svoje podnikání v televizním vysílacím čase? Třeba prostřednictvím reality show.
Vítězství v reality show Cupcake Wars (Válka muffinů) přineslo americké cukrářce Casey Reinhardt nejen odměnu ve výši 10 000 dolarů a popularitu, ale také velmi prospělo jejímu podnikání - pekárně Casey’s Cupcakes.
V době, kdy se soutěže účastnila (loni v únoru) měla pouze jeden krámek, kde svoje muffiny prodávala. Dnes už má čtyři, zaměstnává 150 lidí včetně rozvážkových řidičů a personálu kavárny. Své účasti v reality show připisuje velký podíl na tomto obchodním rozmachu. Díky soutěži získala Casey nové zákazníky snadno a rychle. Televizní show prověřila kvalitu jejích výrobků a udělala dobrou reklamu.
Casey’s Cupcakes ale pokračuje v rozvoji, nenabízí jen jeden druh muffinů a kávu. Také se začíná orientovat na svatební nabídku, pořádání oslav se zdobením muffinů a experimentuje se surovinami. Nabízí muffiny veganské, bezlepkové i dietní.
I v České republice některé reality show pomohly již existujícím podnikům k větším ziskům. Pár restaurací z pořadu se Zdeňkem Pohlreichem Ano, Šéfe! se zviditelnilo po celé republice. Jiné tolik úspěšné nebyly, ale i tak vypadá účast v reality show jako dobrý způsob jak pořádně nastartovat vlastní podnikání.
Podobně jako Casey Reinhardt pomohly Cupcake Wars, nastartovala kuchařská reality show Na Nože! cukrářskou kariéru Ivetě Fabešové. Ta před show pracovala jako office manažerka pro developerskou společnost. V současnosti slaví úspěchy s knihami o pečení cukroví. Už vydala tři, první se věnuje francouzským sladkostem, druhá slavnostnímu pečení a ta poslední je o českém pečení. Před Vánoci se objevila ve speciálním pořadu televize Prima Vánoční cukroví a připravuje otevření vlastní cukrárny.
Vaření je momentálně v kurzu. V ČR se dokonce zdá, že vlastní kuchařka je povinnost pro jednoho z deseti seriálových herců. Cesta od domácí plotny ke slávě tak snad ještě nikdy nebyla kratší. Paradoxně ale nevede tolik přes internet a socíální média, nejefektivnější je stále televize.
Zdroj: www.entrepreneur.com