Aplikace z jednoho místa – App Centrum brzy i na Facebooku

10. 5. 2012 | PeMi
Facebook uvedl HUB pro sociální aplikace. Doplnil tak chybějící platformu pro instalaci z jednoho místa.

Facebook aplikace mohou dostat nový impuls k růstu. Brzy totiž budou mít vlastní domov, kde si je budou moci uživatelé najít, prohlédnout, vybrat a snadno nainstalovat, stejně jako ohodnotit. Zatím byla tato informace oficiálně oznámena, nové App Centrum by se mělo zpřístupňovat postupně během následujících týdnů.

Z poskytnutých obrázků vypadá App Centrum velice dobře, jednou z jeho hlavních výhod by ale mělo být posouzení kvality jednotlivých aplikací. To se bude odvíjet od jejich hodnocení uživateli a engagementu. Důraz na tyto metriky je doložen tím, že se objeví nově ve Facebook Insights. Vývojáři tak lehce poznají třeba to, jak se jejich dílo líbí jednotlivým věkovým skupinám.

Takto posuzovaná úspěšnost bude také hlavním měřítkem pro viditelnost aplikací v App centru. Facebook dokonce uvádí: „Dobře vytvořené aplikace, jež se lidem líbí, budou zobrazovány přednostně. Aplikace se špatným ohodnocením či ty, co nebudou v souladu s pokyny Facebooku, nebudou uvedeny. Mezi ty přímo spojené s kvalitou patří například:

  • Uživatelsky jednoduchý interface
  • Hodnota pro uživatele
  • Zřetelný rozdíl mezi obsahem a reklamou, bez příliš velkého použití reklamy
  • Zřetelné objasnění toho, která uživatelská aktivita je sdílena na Facebooku, a kdy se tak děje1
  • Po kliknutí odkazu v rámci aplikace vedoucího na externí stránky by na nich nemělo být znovu vyžadováno přihlášení přes Facebook. Očekává se personalizovaný zážitek pro uživatele.

Pozorovatele aktivit Facebooku v posledních měsících rozhodně nepřekvapí sladění App centra s mobilními zařízeními. Dokonce by mělo i pomoci mobilním aplikacím, které v sobě Facebook integrují. Bude tak fungovat přeposílání na App Store nebo Google Play, kde je možné je stáhnout.

Vývojáře potěší možnost upravit si stránky s detaily jednotlivých aplikací. Zde bude místo pro další fotografie a detaily, stejně jako prostor pro prezentování podmínek používání aplikace. Vývojáři mají nicméně co dělat. Prioritně totiž budou zveřejňovány ty detaily aplikací, které Facebook obdrží před 18. květnem.

Možná tou nejzajímavější informací nakonec je to, že na App centru budou i placené aplikace. Těm, kdo je chtějí prodávat, zatím nabízí Facebook přístup do beta programu. Tento krok je trochu v rozporu s dosud ustálenou praxí, kdy jsou aplikace na Facebooku zadarmo a platí se až za speciální obsah v rámci aplikace (např. lepší krmení pro zvířátka ve Farmville).

Zdroje: www.marketingland, developers.facebook.cm/blog
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: