Slevy na Black Friday nebudou. Dejte si trénink, radí Decathlon
Black Friday vrcholí dnes, v pátek 29. listopadu. Obrovské množství značek ale hlásí slevy spojené s tímto konzumním svátkem už týdny dopředu. To ovšem neplatí pro Decathlon v Kanadě, jenž letos přišel s brandovou kampaní, která jde proti proudu. Říká Kanaďanům, aby vynechali lovení slev a místo toho si vyhradili čas na sport.
A když pozvou Decathlon na svou sportovní seanci na konkrétní termín naplánovaný na 29. 11., mají šanci na výhru sportovního vybavení.
Decathlon ve své kampani z dílny agentury Rethink a Cossette Media varuje, že 88 % nakupujícíh během Black Friday v minulosti utratilo více než plánovali (TechReport, 2024). Takové chování může způsobit finanční a mentální stres, stejně jako negativní pocity jako úzkost a lítost. V Decathlonu si proto myslí, že to nestojí za to.
Marie-Lou Blais, ředitelka marketingu v Decathlonu, uvádí v tiskové zprávě:
„Víme, že sport prokazatelně zlepšuje mentální a fyzické zdraví. V Decathlonu máme vášeň pozitivně a smysluplně ovlivňovat komunity. Proto v den, jako je Black Friday, kdy zdraví a pohoda nemusí být na prvním místě, stojíme za něčím odlišným.“
Vyzývá tak Kanaďany, aby si zarezervovali svou oblíbenou sportovní aktivitu do kalendářů a pozvali přes mail „make.timeforsports@decathlon.com“ samotný řetězec prodejce sportovního zboží. Tím se dostanou i do soutěže o sportovní vybavení. Ke kampani náleží i microsite maketimeforsports.ca.
„Možná to zní šíleně, že velký sportovní prodejce zaujímá protinákupní postoj během Black Friday, ale kvůli tomu, kým jsou – a za čím stojí – to prostě funguje,“ řekl Xavier Blais, výkonný kreativní ředitel a partner v Rethink. „Nápad obrátit Black Friday naruby by nebyl možný s nikým jiným než s Decathlonem a jsme vděční za tak odvážné partnery.“
Tato iniciativa je v souladu s ESG programy značky. Decathlon je odhodlán dosáhnout nulového dopadu na klima do roku 2050 s jasně stanovenými cíli dekarbonizace. Součástí toho je i také poněkud anti-prodejní priorita cirkularity a prodloužené životní cykly produktů s umožněním zákazníkům znovu používat, opravovat a recyklovat jejich produkty.
To jsou dlouhodobé deklarace. Decathlon si takovou kampaň nicméně může dovolit právě teď, protože razí politiku dlouhodobě nízkých cen, při níž se slevami obecně šetří. O to víc pak dokáže na Black Friday vyniknout.