Snickers používá překlepy při vyhledávání na Googlu k reklamě
Člověk má občas takový hlad, že nedokáže ani správně zadat slovo do vyhledávání na Googlu. O tuhle základní myšlenku se opírá nová britská kampaň na tyčinku Snickers. Základem kampaně bylo určení asi 500 nejčastěji vyhledávaných slov (pro která pak našli přes 25 000 různých špatně napsaných variant) a jako první sponzorovaný odkaz pod takovýmto slovem se objevila reklama na Snickers s výzvou "Grab yourself a Snikkers”, ”Yu cant spel properlie wen hungrie."
Překlepů při vyhledávání děláme spoustu, do jisté míry totiž počítáme s tím, že nám chyby Google opraví a zeptá se nás, jestli jsme náhodou neměli na mysli něco jiného, kde je správný počet písmen ve správném pořadí. V rámci kampaně se podařilo společnosti zasáhnout přes půl milionu lidí jen během prvních dvou dní.
U nás sice tato reklama nefunguje, ale s nápadem překlepů si alespoň pohrávají na facebookové stránce i v Čechách.
Po zajímavém SEO pokusu od automobilky Volkswagen se do světa vyhledávání vydal za reklamou i prodejce tyčinek Snickers v rámci kampaně “Když máš hlad, nejsi to ty”. Kromě toho, že lidé při vyhledávání hodně chybují, byla dalším předpokladem této kampaně i snaha oslovit zaměstanace společností, kteří mají omezený přístup k internetu. Vedení některých firem raději znemožňuje svým zaměstnancům přístup na vybrané stránky, aby se jim zaměstnanci v pracovní době nebavili na Facebooku nebo například pozorováním kočičích videí. Google ale snad žádná firma svým zaměstnancům nezakázala.
Mezi další chytré využití vyhledávání na Googlu patří i experiment Aleca Brownsteina, který vycházel z předpokladu, že lidé občas ze zvědavosti a z legrace googlí vlastní jméno. Pro několik představitelů významných reklamních agentur nachystal reklamu, která se objevila, když se do vyhledávače zadalo jejich jméno. Díky tomu získal u většiny z nich pohovor a u jednoho nakonec i zaměstnání.
Zdroje: www.mashable.com, www.adage.com, www.creativity-online.com