Soutěž Internet Effectiveness Awards odtajnila shortlist – vyhlášení vítězů se blíží
Asociace.BIZ zveřejnila shortlist soutěže Internet Effectiveness Awards, která posuzuje efektivitu a obchodní přínosy internetových řešení. Odborná porota vybrala na shortlist 44 prací, které mají šanci získat prestižní ocenění v devíti oborových kategoriích. Zároveň organizátoři zvou širokou veřejnost na slavnostní galavečer, který se bude konat v dobové atmosféře gangsterů a mafiánů 30-tých let.
Vše vypukne 20. září od 18:30 v Paláci Lucerna. Koncertně akci doprovodí Ondřej Havelka a jeho Melody makers. Průvodci večera budou Simona Babčáková a Jakub Žáček. Návštěvníci se mohou těšit na velký orchestr, dobové kostýmy a písně, netradiční atmosféru a nejedno překvapení.
Redakční výběr z shortlistu:
Datart Vánoce 2011
Vánoční Datart je bezpochyby jednou z nejúspěšnějších a nejefektivnějších akcí v dějinách českého internetu! Vánoce, hlavní prodejní období roku, s sebou nesou i snahu firem co nejvíce se odlišit od konkurence a přitáhnout co nejvíce zákazníků. Vánoční kampaň Datartu měla být "něčím, co by přitáhlo lidi, zvýšilo prodeje, zvýšilo počet fanoušků na facebooku" a ještě získalo prostředky na charitu. Zadání naplnil jednoduchý, nicméně chytlavý koncept. Kdokoliv si mohl přát pod stromeček produkt z nabídky Datartu. Lidé sbírali vánoční ozdoby na svůj stromeček a prvních 100 nejlepších (s největším počtem vánočních ozdobiček) vyhrálo vysněný produkt zadarmo, s výraznou slevou nebo jinou hodnotnou cenu. Datart se nebál experimentovat a nabídl celou škálu možností, jak kýžené ozdoby získat. Od prostého hlasování, přes sběr kódů na prodejnách, odměny za účtenku nebo darování peněz na charitativní konto. Záleželo tak především na sociálních dovednostech soutěžících a tím pádem i šíření povědomí o celé akci. Bez schopnosti své přání propagovat na internetu byly šance velmi malé. Výsledky předčily veškerá očekávání.
Klient: Datart
Aplikace Horská služba
Aplikace Horská služba je praktickým pomocníkem pro pobyt na horách. Hlavní funkcí aplikace je rychlé a snadné přivolání pomoci v případě nouze, a to prostřednictvím volání nejbližší stanice Horské služby na základě aktuální polohy uživatele. Funkce není závislá na dostupnosti datového signálu, pracuje s lokalizací pomocí GPS. Aplikace dokáže rovněž odeslat Horské službě nouzovou SMS s přesnou polohou. Aplikace pomůže také vyhledat lyžařská střediska, poskytne základní aktuální informace o sněhových podmínkách a počasí v dané lokalitě. Podle aktuální polohy uživatele umí také najít nejbližší stanici Horské služby a zobrazit její telefonní číslo a dobu provozu. Součástí aplikace je praktická informační část, která obsahuje desatero Horské služby, návod jak poskytnout první pomoc, pravidla jízdy na sjezdovkách a instrukce jak předcházet nebezpečí v lavinových oblastech. Rozhraní aplikace je k dispozici v českém, anglickém a německém jazyce.
Klient: Horská služba ČR, o.p.s. (partner projektu: Česká pojišťovna a.s.)
Eta - Testovací Studio
ETA přišla s novou řadou domácích spotřebičů, které chtěla představit svým potenciálním zákazníkům - především mladší cílové skupině. Úkolem bylo navrhnout komunikaci, která zajistí dostatek pozornosti, bude efektivní a vyústí v prodeje. Řešením byla kampaň, která oslovovala nejen koncové zákazníky ale i prodejce, aby byli motivováni výrobky ETA doporučovat. Hlavní myšlenkou bylo testování spotřebičů v bizarních situacích, které měly demonstrovat jejich kvalitu, odolnost a výdrž. Kampaň byla natolik úspěšná, že prodejci sami bezplatně rozesílali maily informujících o kvalitách spotřebičů ETA na milióny svých zákazníků. Výsledkem pak bylo trojnásobné navýšení online prodejů spotřebičů ETA a 1,62 miliónu shlédnutých videí na YouTube.
Klient: ETA
Nosím Vaše Triko
Je video spot obsahem budoucnosti? Lze propojit video a sociální sítě v jeden propagační celek? Funguje osobní brand ambassador? Na tyto otázky hledá odpověď Pavel Kotyza v projektu Nosím Vaše Triko: "Jmenuji se Pavel Kotyza a jsem student 5. řočníku FMK UTB Zlín. Rozhodl jsem se provést následující experiment: Po dobu 365 dnů si vezmu na sebe 365 triček s logem různých firem a budu nejen vytvářet obsah na sociálních sítích, ale také propagovat dané zákazníky na internetu a v sociální sítích Facebook, Twitter, Flickr, YouTube. Inzerent tak získá marketingovou podporu pro svůj e-shop, projekt, start-up, ale i třeba event nebo klidně babiččiny narozeniny. Cena za den začíná již od 10 Kč za den a to 1.1. a roste denně o pouhou desetikorunu."
RIA - Perioda není tabu
Společnost Hartman Rico je výrobce hygienických potřeb. Ve svém portfoliu mají také značku dámské hygieny RIA. Ria je jako značka vnímaná spíše jako značka maminek a babiček. Značka tedy chtěla/potřebovala omladit svou zákaznickou bázi a zaujmout mladší dívky ve věku 15-20 let a rozšířit mezi nimi povědomí o tamponech značky RIA. Tampony (a perioda) je v Čechách poměrně tabuizované téma. Když vypadne mladé dívce tampón z batohu bývá to částo vnímáno jako faux-pas. Cílem kampaně tedy také bylo detabuizovat toto téma a vytvořit platformu, kde budou dívky moci interagovat s tampony a brát to jako normální věc.
Klient: HARTMANN-RICO
Generali Klikni si pro slevu
Klikni si pro slevu je Facebook aplikace, která má za cíl motivovat k nákupu cestovního pojištění od Generali. Uživatelé si v rámci facebook aplikace vygenerují slevový kód pro slevu na sjednání cestovního pojištění. Sleva při použití kódu z aplikace činí 25% (15% sleva za sjednání online + 10% sleva za použití kódu). Slevu je možné vygenerovat pouze jednou ročně. Slevu lze uplatnit kdykoliv do konce daného roku. Za období květen 2011 - prosinec 2011 bylo uplatněno více než 4000 slevových kódů s výnosem přes 2 500 000 Kč.
Klient: Generali Pojišťovna a.s.
Kompletní shortlist naleznete ZDE.