Soutěž WebTop100 zná své vítěze. Osobností českého digitálu se stal Karel Dytrych
Maximálního počtu bodů dosáhly letos hned tři projekty. Jedním je náborové HR video Effectix s názvem „Dospělejší, ale pořád hraví!“, jehož cílem bylo přiblížit pohodovou atmosféru v mladém kolektivu, dalším projektem je aplikace mojeEUC, ve které klienti najdou vydané eRecepty, objednaná vyšetření, nabídky lékáren a kontakty na všechna zdravotnická zařízení a lékaře EUC. 100% hodnocení získalo také Studio Relax za svá videa na Youtube.
Autorem roku WebTop100 se stává agentura FG Forrest, a.s., která v soutěži nasbírala nejvíce bodů.
Nejlepší brandovou kampaní je společný projekt Komerční banky a Mastercard Europe oslovující esportovou komunitu.
V přidružené anketě o Osobnost českého digitálu 2022 letos zvítězil Karel Dytrych, spoluzakladatel a CEO společnosti Freelo.
Vyhlášení výsledků 21. ročníku soutěže WebTop100 proběhlo 15. listopadu v Konferenčním centru City v Praze během stejnojmenné konference o digitálním marketingu.
Do letošního ročníku soutěže WebTop100 se přihlásilo rekordní množství českých a slovenských digitálních projektů, které v šestnácti kategoriích zhodnotila odborná porota složená z předních expertů na digitální marketing. Soutěžní kategorie pokrývající široké spektrum digitálních disciplín zprostředkovávají to nejkvalitnější, co se za uplynulý rok v rámci jednotlivých oborů událo. Kritéria hodnocení jsou ve všech oblastech individuálně stanovena svými garanty.
Dlouhodobou vizí projektu WebTop100 je tvořit unikátní prostor pro prezentaci nejlepších českých agentur a projektů, do kterého si může každý sáhnout jak pro inspiraci, tak pro kontakt na zajímavé tvůrce projektů. Mimo soutěž, konferenci a další aktivity projektu je tak od letošního roku nově spuštěn například katalog digitálních agentur, který budou nadále autoři výrazně rozvíjet. Inspirací pro všechny z oboru jsou také podcasty WebTop100 se zajímavými osobnostmi českého digitálu.
„Dalším krokem k naplňování naší vize bude v blízké době například uvedení case studies všech projektů, kterým se v daném ročníku podařilo obsadit stupně vítězů, v rámci katalogu agentur na webu WebTop100. Pro agentury a tvůrce tím vzniká další prostor pro jejich prezentaci a pro klienty pak kompaktní plocha, na které se mohou zorientovat z nabízených možnosti a posoudit kvalitu svých potenciálních dodavatelů,“ uvádí manažer projektu, Michal Mládek.
„V letošním ročníku vidím dva zásadní posuny. Jednak je vidět neustále rostoucí zájem o to prezentovat svoje projekty klientům a odborné veřejnosti právě prostřednictvím naší soutěže. Zároveň jsme v letošním roce zaznamenali opět o něco vyšší celkové průměrné hodnocení projektů, což mi dělá radost snad ještě o něco více. Dokládá to dlouhodobý trend kvalitativního posunu české digitální scény, kterému prostřednictvím aktivit organizace WebTop100 pomáháme,” říká u příležitosti završení letošního ročníku předseda odborné poroty WebTop100, Petr Kleiner.
A jak hodnotí úroveň soutěžících samotná porota? „Řada letos přihlášených výkonnostních kampaní potvrdila, že bez dobré znalosti klienta, situace na trhu a nakonec i brand buildingu je výkonu těžké dosáhnout, a s jejich kombinací jde naopak lámat dosavadní rekordy,“ říká Ondřej Sláma, garant kategorie Výkonnostní kampaň.
Garant kategorie Influencer marketing Petr Srna uvádí: „Je vidět, že influencerské kampaně se stávají stále více součásti nutného marketingového mixu. I v malé zemi, jako je Česká republika, mohou vznikat velké a propracované kampaně. Byla radost je hodnotit."
Vítězné projekty soutěže WebTop100 pro rok 2022
Kategorie Firemní web - malé a střední firmy:
LOMAX – nový web s důrazem na brand, použitelnost a zapamatovatelnost
(Vlastník: LOMAX & Co s.r.o., Autor: LESENSKY.CZ s.r.o.) - www.lomax.cz
Kategorie Firemní web - velké firmy:
Nový web Kooperativy (Vlastník: Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Autor: FG Forrest, a.s.) - www.koop.cz
Kategorie Ecommerce – malý B2C projekt:
Designový e-shop dovozce luxusního alkoholu WAREHOUSE1.cz (Vlastník:
Ultra Premium Brands - Central Europe s.r.o., Autor: FG Forrest, a.s.) - www.warehouse1.cz
Kategorie Ecommerce – velký B2C projekt:
Nazuby.cz (Vlastník: KOBOZ SERVICE s.r.o., Autor: Proof & Reason, s.r.o.)
Kategorie Ecommerce – B2B projekt:
gastro-tip.cz (Vlastník: MASO-PROFIT s.r.o., Autor: NETservis s.r.o.) - www.gastro-tip.cz
Kategorie SEO:
EUC (Vlastník: EUC a.s., Autor: eVisions Advertising s.r.o.) - euc.cz
Kategorie Retenční marketing:
Automatizované budování komunity a edukace zákazníků v e-mailingu
(Vlastník: MEGAPIXEL s.r.o., Autor: SmartSelling a.s.)
Kategorie Výkonnostní kampaň:
Lázně Libverda – vybookování resortu díky brand-building strategii
(Vlastník: LÁZNĚ LIBVERDA, a.s., Autor: LCG New Media s.r.o.) - www.lazne-libverda.cz/cz
Kategorie Videoreklama:
Studio Relax (Vlastník: MASPEX Czech s.r.o., Autor: Friendly s.r.o.) - www.youtube.com/c/StudioRelaxCzSk
Kategorie Firemní komunikace:
Svobodná firma - jedno téma, mnoho podob (Vlastník: Effectix.com, s.r.o.,
Autor: Effectix.com, s.r.o.) - www.effectix.com
Kategorie Influencer marketing:
Olympia Outfit Battle (Vlastník: Olympia Brno, Autor: AETNA, spol. s r.o.)
- www.instagram.com/olympiacentrumbrno a
Recenze ŠKODA ENYAQ iV s Alexem Kerstenem (Vlastník: ŠKODA AUTO a.s.,
Autor: C3 Prague s.r.o.) - www.skoda-storyboard.com/
Kategorie Autentická kariérní komunikace:
HR video - Dospělejší, ale pořád hraví! (Vlastník: Effectix.com, s.r.o.,
Autor: Effectix.com, s.r.o.) - www.tesimesenaspolupraci.cz
Kategorie Digitální tranformace:
mojeEUC (Vlastník: EUC a.s., Autor: EUC a.s.) - euc.cz/mojeeuc
Kategorie Obsahový marketing:
Psotoulky (Vlastník: SpokojenyPes.cz s.r.o., Autor: SpokojenyPes.cz s.r.o.)
Kategorie Brandová kampaň:
Bankovní e-gaming láme rekordy (Vlastník: Komerční banka, a.s./ Mastercard Europe SA, organizační složka, Autor: Momentum Czech Republic / McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s.r.o., INTERNATIONAL ADVERTISING AGENCY / Good Game) - youtu.be/3lplfpBtfHY
Kategorie UX:
Top-obaly.cz (Vlastník: SECUPACK s.r.o., Autor: Proof & Reason, s.r.o.) - www.top-obaly.cz
Speciální ocenění
Autor roku:
FG Forrest, a.s.: www.fg.cz/
Osobnost českého digitálu:
Karel Dytrych - www.linkedin.com/in/kareldytrych/
Projekty roku:
HR video - Dospělejší, ale pořád hraví! (Vlastník Effectix.com, s.r.o., Autor: Effectix.com, s.r.o.) - www.tesimesenaspolupraci.cz
mojeEUC (Vlastník: EUC a.s., Autor: EUC a.s.) - euc.cz/mojeeuc
Studio Relax (Vlastník: MASPEX Czech s.r.o., Friendly s.r.o.)
- www.youtube.com/c/StudioRelaxCzSk
Kompletní seznam vítězů a všech výsledků najdete níže
Kategorie Firemní web - malé a střední firmy:
- LOMAX – nový web s důrazem na brand, použitelnost a zapamatovatelnost (Vlastník: LOMAX & Co s.r.o., Autor: LESENSKY.CZ s.r.o.) - www.lomax.cz
- proficatering.cz (Vlastník: STYL PROFI, spol. s r.o., Autor: NETservis s.r.o.) - www.proficatering.cz
3. myMD21.cz (Vlastník: MY-MD21 CZ s.r.o., Autor: ANT studio s.r.o.) - myMD21.cz
3. Proof & Reason (Vlastník: Proof & Reason, s.r.o., Autor: Proof & Reason, s.r.o.) - www.proofreason.com
Kategorie Firemní web - velké firmy:
- Nový web Kooperativy (Vlastník: Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Autor:
FG Forrest, a.s.) - www.koop.cz
- The Kellner Family Foundation (Vlastník: The Kellner Family Foundation, Autor: SYMBIO Digital, s.r.o.)
- www.kellnerfoundation.cz
2. Volkswagen osobní vozy (Vlastník: Porsche Česká republika s.r.o., Autor: Porsche Česká republika s.r.o.) - www.volkswagen.cz
Kategorie Ecommerce – malý B2C projekt:
- Designový e-shop dovozce luxusního alkoholu WAREHOUSE1.cz (Vlastník: Ultra Premium Brands
- Central Europe s.r.o., Autor: FG Forrest, a.s.) - www.warehouse1.cz
- Masoskodovi.cz – moderní e-shop s poctivým farmářským masem (Vlastník: Ing. Vítězslav Škoda, Autor: Reakt s.r.o.) - masoskodovi.cz
- Online konfigurátor MyMoser (Vlastník: MOSER, a.s, Autor: FG Forrest, a.s.)
Kategorie Ecommerce – velký B2C projekt:
- Nazuby.cz (Vlastník: KOBOZ SERVICE s.r.o., Autor: Proof & Reason, s.r.o.) - www.nazuby.cz
- Nový B2C e-shop pro Růžový slon (Vlastník: Růžový slon s.r.o., Autor: Shopsys s.r.o.)
- Oveckarna.cz (Vlastník: Czech Wool Company s.r.o., Autor: wpj s.r.o.) - www.oveckarna.cz
Kategorie Ecommerce – B2B projekt:
1. gastro-tip.cz (Vlastník: MASO-PROFIT s.r.o., Autor: NETservis s.r.o.) - www.gastro-tip.cz
2. Nový B2B e-shop pro Démos (Vlastník: Démos trade, a.s., Autor: Shopsys s.r.o.)
3. Čerpejte s Pumpou: E-commerce předního výrobce a prodejce čerpadel (Vlastník: PUMPA,a.s., Autor: Internet Projekt, s.r.o.) - pumpa.eu
Kategorie SEO:
1. EUC (Vlastník: EUC a.s., Autor: eVisions Advertising s.r.o.) - euc.cz
2. SKRZ.cz (Vlastník: Skrz.cz s.r.o., Autor: eVisions Advertising s.r.o.) - skrz.cz
3. 1 rok, 2 SEO kampane a 3 kategórie produktov: o 160% viac nových leadov počas hlavnej sezóny (Vlastník: ONLINE TORO advertising, s.r.o., Autor: ONLINE TORO advertising, s.r.o.)
- www.onlinetoro.sk/1-rok-2-seo-kampane-3-kategorie-produktov
Kategorie Retenční marketing:
- Automatizované budování komunity a edukace zákazníků v e-mailingu (Vlastník: MEGAPIXEL s.r.o., Autor: SmartSelling a.s.)
- Omnichannel retenční kampaň pro využití věrnostních bodů (Vlastník: YVES ROCHER spol. s r.o., Autor: PromoGen s.r.o.) - promogen.cz/online/yves_rocher.html
- Věrnostní aplikace Můj Albert (Vlastník: Albert Česká republika, s.r.o.,
Autor: CreativeDock a.s.) - www.albert.cz/aplikace
Kategorie Výkonnostní kampaň:
- Lázně Libverda – vybookování resortu díky brand-building strategii (Vlastník: LÁZNĚ LIBVERDA, a.s., Autor: LCG New Media s.r.o.) - www.lazne-libverda.cz/cz
- Blancheporte.cz – zvýšení ziskovosti o 537 % (Vlastník: PackWay s.r.o., Autor: LCG New Media s.r.o.)
- innogy - akviziční kampaň(Vlastník: innogy Česká republika a.s., Autor: Etnetera Motion s.r.o. / Fragile media s.r.o.) - www.innogy.cz
- Ovečkárna - Zeptejte se oveček (Vlastník: Czech Wool company s.r.o., Autor: Fragile media s.r.o.) - www.oveckarna.cz/clanek/130/napiste-jeziskovi-a-vyhrajte-poukazy-v-celkove-hodnote-30-000-kc
- NaCesty.cz - zvýšení tržeb v oblasti cestovního ruchu o 101 % od doby před Covid-19 (komplexní digi PR) (Vlastník: NaCesty.cz s.r.o., Autor: oXyShop s.r.o.) - www.nacesty.cz
Kategorie Videoreklama:
- Studio Relax (Vlastník: MASPEX Czech s.r.o., Autor: Friendly s.r.o.) - www.youtube.com/c/StudioRelaxCzSk
- innogy - akviziční kampaň (Vlastník: innogy Česká republika a.s., Autor: Etnetera Motion s.r.o. / Fragile media s.r.o.) - www.innogy.cz
- Bel - I malá vatová tyčinka dokáže velké věci (Vlastník: HARTMANN – RICO a.s., Autor: Fragile media s.r.o.) -
- Síla úsměvu (Vlastník: E.ON Energie, a.s., Autor: Elite Solutions, s.r.o.) - www.eon.cz/usmev
Kategorie Firemní komunikace:
- Svobodná firma - jedno téma, mnoho podob (Vlastník: Effectix.com, s.r.o., Autor: Effectix.com, s.r.o.) - www.effectix.com
- Infografika s interními COVID opatřeními (Vlastník: Beneš & Michl s.r.o., Autor: Beneš & Michl s.r.o.)
- Lesensky.cz – PR 360 pro růst brandu i byznysu (Vlastník: LESENSKY.CZ s.r.o., Autor: LESENSKY.CZ s.r.o.) - www.lesensky.cz
Kategorie Influencer marketing:
- Olympia Outfit Battle (Vlastník: Olympia Brno, Autor: AETNA, spol. s r.o.)
- www.instagram.com/olympiacentrumbrno
- Recenze ŠKODA ENYAQ iV s Alexem Kerstenem (Vlastník: ŠKODA AUTO a.s., Autor: C3 Prague s.r.o.) - www.skoda-storyboard.com/cs/modely-cs/enyaq-cs/alex-kersten-dukladne-proklepl-suv-skoda-enyaq-iv
- Tiger Choices (Vlastník: MASPEX Czech s.r.o., Autor: Friendly s.r.o.) - www.youtube.com/watch?v=mdhupxEeipo
Kategorie Autentická kariérní komunikace:
- HR video - Dospělejší, ale pořád hraví! (Vlastník: Effectix.com, s.r.o., Autor: Effectix.com, s.r.o.)
- blog ŠKODA Kariéra (Vlastník: ŠKODA AUTO a.s., Autor: C3 Prague s.r.o.) - www.skoda-kariera.cz/blog
- Venture Builder aneb Za koho vlastně kopu? (Vlastník: CreativeDock a.s., Autor: CreativeDock a.s.) - bit.ly/CD_WebTop100_IC
Kategorie Digitální tranformace:
- mojeEUC (Vlastník: EUC a.s., Autor: EUC a.s.) - euc.cz/mojeeuc
- CARNEXT - Digitalizace prodeje aut pomocí automatizace online marketingu (Vlastník: LeasePlan Česká republika, s.r.o., Autor: AITOM Digital s.r.o.) - www.carnext.com
3. Metaverse Business Starter aneb Jak se virtuální zábava změnila v byznys (Vlastník: CreativeDock a.s., Autor: CreativeDock a.s.) - www.spatial.io/s/VENTURES-by-Creative-Dock
Kategorie Obsahový marketing:
- Psotoulky (Vlastník: SpokojenyPes.cz s.r.o., Autor: SpokojenyPes.cz s.r.o.) - www.psotoulky.cz
- Digitální Odysea (Vlastník: Nadace Vodafone Česká republika, Autor: Friendly s.r.o.) - odysea.nadacevodafone.cz
3. Jak změnit vnímání Komerční banky (Vlastník: Komerční banka, a.s., Autor: Momentum Czech Republic) - www.kb.cz/cs/o-bance/vse-o-kb/podnikame-udrzitelne/o-co-2-jde
3. Mini akademie pro začínající podnikatele (Vlastník: Solitea, a.s., Autor: Obsahová agentura s.r.o.) - www.miniakademie.cz
Kategorie Brandová kampaň:
- Bankovní e-gaming láme rekordy (Vlastník: Komerční banka, a.s./ Mastercard Europe SA, organizační složka, Autor: Momentum Czech Republic / McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s.r.o., INTERNATIONAL ADVERTISING AGENCY / Good Game) - youtu.be/3lplfpBtfHY
- Micro Macro Quiz (Vlastník: JIC, zájmové sdružení právnických osob, Autor: JIC, zájmové sdružení právnických osob) - www.micromacro.cz
- Brno True Story: „A co probudí Brno v tobě?“ (Vlastník: Statutární město Brno., Autor: MEDIA AGE s.r.o.) - www.gotobrno.cz
3. Pilot pen - Napiš, vymaž, přepiš (Vlastník: Václav Čížek s.r.o., Autor: Fragile media s.r.o.) - pilotstickerky.cz
Kategorie UX:
- Top-obaly.cz (Vlastník: SECUPACK s.r.o., Autor: Proof & Reason, s.r.o.) - www.top-obaly.cz
- Využití UX pro navýšení konverzí webu solitea.com (Vlastník: Solitea, a.s., Autor: Solitea, a.s.)
3. Redesign e-shopu iSetos zajistil zvýšení konverzního poměru až o 89 % (Vlastník: S E T O S spol. s r.o., Autor: oXyShop s.r.o.) - www.isetos.cz
Speciální ocenění:
Osobnost českého digitálu:Karel Dytrych - www.linkedin.com/in/kareldytrych/
Projekt roku:
- HR video - Dospělejší, ale pořád hraví! (Vlastník Effectix.com, s.r.o., Autor: Effectix.com, s.r.o.) - www.tesimesenaspolupraci.cz
- mojeEUC (Vlastník: EUC a.s., Autor: EUC a.s.) - euc.cz/mojeeuc
1. Studio Relax (Vlastník: MASPEX Czech s.r.o., Friendly s.r.o.) -www.youtube.com/c/StudioRelaxCzSk
Autor roku:
- FG Forrest, a.s. - www.fg.cz/
- Proof & Reason, s.r.o. - www.proofreason.com/
3. Effectix.com, s.r.o. - www.effectix.com/