Společnosti Fortune 500 poprvé za 7 let méně blogují
Dlouhodobou mantrou je, že každá moderní firma má svůj blog, na kterém informuje o novinkách i životě ve firmě. Nyní se však tento trend začíná obracet. Poprvé za sedm let letos došlo k 3% poklesu ve využívání blogování u firem z žebříčku Fortune 500. Vyrovná se poslání blogů větším využíváním sociálních médií?
Fortune 500 je prestižním žebříčkem společností s nejvyšším hrubým obratem vydáný každoročně časopisem Fortune. Posledních osm let navíc Centrum pro marketingový výzkum Univerzity v Darthmouthu sleduje marketingové aktivity těchto firem a přináší tak zprávu o tom, co zajímá velké firmy jako je WalMart, GE, Ford nebo Hewlett - Packard.
A letos se poprvé zdá, že jejich zájem o přispívání na blog trochu klesá. Zatímco loni jej mělo 34 % firem, letos je to jen 31 %. Nejvíce blogování zajímá specializované prodejce a výrobce potravin, nejmenší zájem logicky vyvolává ve firmách v těžebním průmyslu. Pro zajímavost, v této oblasti bloguje jen méně než 10 % firem.
Na druhou stranu, když už se do toho Fortune 500 firmy pustí, tak to stojí za to. Necelých 80 % blogů bylo aktivních, mělo komentáře i RSS odběratele i aktuální články. Proč tedy ten náhlý úbytek? Podle výzkumníků by to mohlo být zaviněno větším přesunem k sociálním médiím. Za poslední rok se totiž silně zvýšilo využívání této platformy mezi velkými firmami. Například Twitter nyní aktivně využívá 83 % společností, oproti loňským 77 %. Svou Facebook stránku má aktuálně většinových 80 % firem, což je o 10 procentních bodů více než loni. Zbylých 20 % pravděpodobně opět spadá do průmyslu a nemá důvod být aktivní na sociálních sítích. K poklesu ale také došlo u YouTube, z loňských 69 % na 67 % letos. Radovat se mohou také ve Foursquare. Zatímco spousta uživatelů si zatím nezvykla na rozdělení na dvě aplikace, velké firmy jej využívají o 9 % více. Silný boom zažívají také vizuální sociální sítě, Pinterest a Instagrem.
Zkrátka a dobře, velké firmy na nic nečekají a využívají každý možný kanál ke své prezentaci. Oproti dlouhým blogům a videím ale preferují čím dál častěji kratší příspěvky v sociálních médiích.
Zdroj: MarketingLand