SPZ od vozu jako slevový kód na e-kolo. Kreativní akce značky Velotti dokázala dostat stovky Pařížanů z aut za řídítka
Náklady na pořízení a provoz auta jsou čím dál větší. A v mnoha velkých městech se navíc omezují místa, kam mohou jet, nebo se velmi komplikuje parkování. Platí to rozhodně pro Paříž. V tomto článku vám připomeneme kampaň CAR-2-BIKE oceněnou před 4 lety na Cannes Lions bronzem v kategorii Creative eCommerce. Nabídla nespokojeným majitelům aut východisko. A to s pomocí staré techniky propojené s moderní technologií a schopností pracovat s veřejně dostupnými daty.
Nizozemská značka kol Veloretti se rozhodla dobýt Paříž. Využila na to taktiku poskytnutí slevy za starý produkt, ovšem ve virtuální, a ne fyzicky doslovné variantě. Výzvou k obyvatelům hlavního města Francie totiž bylo, aby se vykašlali na své staré auto a vyměnili ho za kolo.
Cestou ke slevě bylo nutné nahrát při objednávce kola do položky pro slevový kód číslo své SPZ. Ve Veloretti dokázali z veřejně dostupných informací zjistit, zdali daná SPZ patří mezi 5 milionů aut registrovaných v Paříži, a také, co je to za typ auta. Čím více emisí CO2 vypouštěl, tím větší sleva byla.
Kampaň spuštěná na Den bez aut měla silný PR efekt a v médiích ji pochválila třeba i starostka Paříže Anne Hidalgo. Zvedla zásadně nárůst návštěv webových stránek Veloretti, ale vedla jen díky pařížským prodejům také k 2000% zvýšení prodejů ve Francii pouze v Paříži. A pokud noví majitelé upřednostňují častěji kola před jejich auty, má i nezanedbatelný enviromentální dopad.
Podívejte se níže na případovou studii ve formě videa.